تهدید رسانه ها با ادبیات سرهنگی در اینستاپست رسایی

حمید رسایی در روز خبرنگار از تهدید رسانه ها با ادبیات سرهنگی نوشت و از تهدید جنتی برای لغو مجوز هفته نامه 9دی گفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛حمید رسایی مدیرمسئول 9دی و نایب رئیس کمیسیون اصل90 در اینستاگرام خود نوشت: وزیر ارشاد در روز خبرنگار 9دی را تهدید کرده است و در این باره گفته است 9دی تاکنون سه بار توقیف شده، دفعه بعد مجوزش را لغو می کنیم.

در همین رابطه حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه 9 دی مطلبی را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت:
علی جنتی امروز در روز خبرنگار به تهدید هفته نامه 9 دی روی آورد و گفت: براساس آنچه که شورای عالی امنیت ملی در مورد مسائل هسته‌ای ابلاغ کرده بود، قرار بود خط قرمزهایی را مطبوعات رعایت کنند، اما نشریه 9دی که برای چهارمین بار توقیف می‌شود و بلافاصله به دادگاه روحانیت رفته و تبرئه می‌شود و برمی‌گردد، در این مدت به صورت مرتب تیترهای نامناسب و خنده‌داری را منتشر می‌کرد و رسماً علیه مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل کرده است. بنده اعلام می‌کنم به دلیل اصرار این نشریه برتخلف از قانون، اگر این بار تخلفی از این نشریه سر بزند، لغو مجوز خواهد شد.

حمید رسایی مدیرمسئول 9دی و نایب رئیس کمیسیون اصل90 در پاسخ به وزیر ارشاد گفت: شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای درباره توافق هسته‌ای ندارد و چیزی هم به هفته‌نامه 9دی ابلاغ نشده تا عدم رعایتش مستلزم توقیف 9دی باشد.





رسایی درباره این اظهار نظر علی جنتی که 9دی چهار بار توقیف شده اما بلافاصله به دادگاه ویژه روحانیت می‌رود و تبرئه می‌شود نیز گفت: این اظهارات وزیر ارشاد توهین به مقام قضایی است و معنای آن این است که وزارت ارشاد با دلیل توقیف می‌کند اما مقام قضایی بی‌دلیل تبرئه می‌کند! این در حالی است که 9دی هر سه بار قبل بعد از بررسی مطالب مورد ادعای وزارت ارشاد تبرئه شد.

وی تصریح کرد: وزیر ارشاد بعد از توهین روزنامه بهار به غدیر و ولایت امیرالمؤمنین از توقیف آن اظهار تأسف کرد، بعد از توهین آسمان به حکم قصاص، توقیف آن را محکوم کرد ولی درباره 9دی به دلیل انتقاد از دولت روحانی اینطور برخورد می‌کند. یعنی توافق هسته ای دولت از ولایت امیرالمؤمنین مهمتر است.

مدیرمسئول 9دی درباره این اظهارات جنتی که 9دی در صورت تکرار تخلفات لغو مجوز می‌شود، یادآور شد: این سخن آقای جنتی به این معناست که وزیر می داند 9دی این بار هم تبرئه خواهد شد. در حقیقت این ادبیات، تهدید یک رسانه از سر عجز است؛ به نظر می‌رسد وزارت ارشاد برای بستن دهان منتقدان مأموریت دارد، اینکه چه کسی تخلفات را تکرار کرده در تشخیص مقام قضایی است.

وقتی 9دی چند بار به دلایل واهی توقیف می‌شود و هر بار بعد از بررسی قضایی تبرئه می‌شود، نشان می‌دهد که ما تکرار تخلف نکردیم، ولی ارشاد به دنبال تخلف و اعمال فشار به یک رسانه است تا دهانش را ببندد و صدایش راخفه کند که قانون مطبوعات برای این رفتار مقام دولتی احکامی مثل انفصال موقت و دائمی از خدمت را پیش‌بینی کرده است، بنابراین وزیر مراقب باشد خودش منفصل از کار دولتی نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.