نشست صمیمی استاندار تهران با خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز شنبه در سالن جلسات استانداری تهران با حضور خبرنگاران برگزار شد.

با ساماندهی پایتخت موافق هستیم/ ایجاد 4 مرکز کمپ ترک اعتیاد برای ساماندهی معتادان تهرانبه گزارشخبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین هاشمی استاندار تهران، امروز در نشست صمیم با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: خبرنگاران استان تهران دو جایگاه دارند، هم به عنوان شهروند تهرانی هستند، هم در جایگاه خبرنگاری قرار دارند.

وی افزود: خبرنگاران باید از انتشار اخبار غیر ضروری پرهیز کنند، برای مثال آنچه از شهرستان‌های استان تهران منعکس می‌شود، در حالیکه بسیاری از ظرفیت‌های شهرستان‌ها مغفول مانده است.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که شهرستان‌های استان تهران را هویت ببخشیم تا در سایه کلان شهر تهران به فراموشی نروند، گفت: شما خبرنگاران هم خوب کمک کردید، الان تهران با 13 میلیون نفر جمعیت، هنوز شبکه استانی ندارد. اگر تلویزیون شبکه اقتصادی می‌خواهد، شبکه بازار است اما شبکه 5 برای مردم تهران اینطور جا افتاده است که شبکه تهران است.

هاشمی در ادامه گفت: شبکه تهران 60 باید 60 درصد استانی و 40 درصد ملی باشد و این بزرگترین هدیه به مردم استان تهران است.

استاندار تهران در خصوص کنترل ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان تهران اشاره کرد و گفت: این استان در پیشگیری و اجرای احکام قوه قضاییه و همچنین در ساخت و سازها که به صورت غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ایجاد شده بود، پیشگام بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتقال پایتخت امکان پذیر است یا خیر، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با تمام اساتید دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی داشتیم، تقریبا جمع بندی به این نتیجه رسید که انتقال پایتخت کار درستی نیست اما اکثبر افراد حاضر در جلسه با ساماندهی پایتخت مواجه و آن را در اولویت قرار داده‌اند چون انتقال پایتخت هزینه بر و زمان بر است و دولت نیز در حال حاضر چنین توانایی مالی را ندارد.

استاندار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی گفت: در نظر داریم آبیاری تحت فشار و همچنین نوع کشت را در بین کشاورزان ترویج دهیم که این امر در حال حاضر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته است تا بتوانیم از این روش در جهت برداشت کمتر از این سفره‌ها استفاده کنیم.

*ایجاد 4 مرکز کمپ ترک اعتیاد با همکاری شهرداری

استاندار تهران در این زمینه گفت: 6 هزار نفر در بهترین حالت قابل اسکان در مجتمع شفق بودند که این مجتمع را تعطیل کردیم و با پیگیری ‌ها و ساماندهی این بخش در حال حاضر 6 هزار نفر را در مرکز ترک اعتیاد نگهداری می‌کند و شهرداری تهران نیز قرار است 4 مرکز جدید در شهر تهران در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهد.

هاشمی در ادامه گفت: ما در زمینه آب نیز مشکل داریم که این امر باید مدیریت شود که نیازمند فرهنگ سازی است. همچنین در زمینه تصفیه فاضلاب به خوبی در حال پیش رفتن هستیم و در هر سفر رئیس جمهور نیز مصوباتی تصویب می‌شود که قرار است تا پایان سال 95 اجرایی شود.

استاندار تهران در خصوص ساماندهی صنوف نیز خبر داد و گفت: ساماندهی صنایع تهران با همکاری وزارت صنعت و معدن برای 10 هزار هکتار زمین در چند نقطه تهران در نظر گرفته شده که این ساماندهی شکل تهران را تغییر خواهد داد.

استاندار تهران در خصوص معرفی مشترکان پر مصرف آب گفت: معرفی این افراد در اختیار آبفا است و مصوب کردیم که افراد پر مصرف معرفی شوند اما نمی‌خواهیم به مردم فشار بیاوریم و در صورت بروز خط قرمز، این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

استاندار تهران همچنین در خصوص انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: ما در نظر داریم فضا برای حضور حداکثر مردم در انتخابات و قانون به معنای واقعی کلمه را اجرا کنیم و از آرای مردم محافظت کنیم و طبیعی است که مردم تشخیص می‌دهند و حق با مردم است و باید بستر را برای حضور حداکثری مردم آماده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار