پیکر مطهر شهید قباد مرادی پس از 29 سال چشم انتظاری شناسایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و بازگشت پیکر مطهر شهید قباد مرادی، شهید 20 ساله متولد شهرستان کوهرنگ پس از 29 سال چشم انتظاری خبر داد.

قدرت اله رئیسی گفت: پیکر پاک این شهید والامقام هفته گذشته در جریان تفحص شهداء و از طریق پلاک، کارت شناسایی، سَربند آبی رنگ یا حسین (ع)، تسبیح مشکی و خودکار شناسایی شده است.

به گفته وی؛ شهید قباد مرادی متولد شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری است که شهریورماه سال 1365 در سن 20 سالگی و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل و پیکر وی مفقود شد.

رئیسی افزود: پیکر مطهر این شهید عزیز، همزمان با تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام دفاع مقدس در 20 مرداد ماه جاری مصادف با سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق (ع) در استان چهارمحال و بختیاری، در گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه پدر و مادر شهید قباد مرادی در قید حیات نیستند، افزود: پدر این شهید دو سال گذشته و مادرش نیز زمانی که او سه سال بیشتر نداشته، ندای حق را لبیک گفته و به رحمت ایزدی پیوسته اند.

استان چهارمحال و بختیاری، 2 هزار و 436 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.