تا کنون 12 هزار گلزار از مجموع گلزارهای شهدا در سراسر کشور ساماندهی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از شهرکرد؛ معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: بیش از 19 هزار گلزار شهداء در کشور وجود دارد.

مهدی ایزدی قهفرخی افزود: بیش از 220 هزار شهید در گلزارهای شهدای سراسر کشور آرمیده اند.

وی اضافه کرد: تا کنون 12 هزار گلزار از مجموع گلزارهای شهداء در کشور ساماندهی شده است.

ایزدی قهفرخی افزود: ساماندهی هفت هزار گلزار شهید باقیمانده کشور با 90 هزار شهید هم در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سال جاری برای مرمت گلزارهای شهداء تنها 200 میلیارد ریال اعتبار دارد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در استان چهارمحال و بختیاری 281 گلزار شهداء وجود دارد که از این تعداد، تنها 80 گلزار ساماندهی شده است.

ایزدی قهفرخی افزود: ساماندهی بقیه گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری، 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین از اعطای تسهیلات مورد نیاز برای ساخت و خرید مسکن 100 هزار ایثارگر طی سالجاری در کشور خبر داد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در سال گذشته برای خرید و ساخت مسکن یک هزار و 215 نفر از ایثارگران چهارمحال و بختیاری تسهیلات پرداخت شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری نیز سهمیه پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران در چهارمحال و بختیاری، برای یک هزار و 500 نفر در نظر گرفته شده است.

ایزدی قهفرخی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری، رتبه چهارم تأمین مسکن ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بودجه 86 هزار میلیارد ریالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: افزون بر 70 هزار میلیارد ریال از این میزان، برای درمان ایثارگران اختصاص دارد.

ایزدی قهفرخی با بیان اینکه در سال گذشته، 430 هزار دیدار و 520 هزار تماس تلفنی برای پیگیری و بررسی مشکلات با ایثارگران برقرار شده است، اضافه کرد: مسئولان باید حداقل ماهانه یک بار، با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار داشته باشند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تأکید کرد: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری، نقش مهمی در خط شکنی، پیروزی و موفقیت بسیاری از عملیات های سخت دوران دفاع مقدس داشته اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در سال گذشته 16 میلیارد و 244 میلیون ربال برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان اختصاص پیدا کرد.

قاسم سلیمانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز چهار میلیارد و 457 میلیون ریال به منظور ساماندهی گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: تمامی مسئولان موظفند دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران را در رأس برنامه های اولویت دار خود قرار دهند.

استان چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار و 440 شهید والامقام، تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.