شهرکرد؛

اولویت تبدیل مباحث حوزه جوانان به گفتمان ملی

وزیر ورزش و جوانان گفت: اولویت حوزه جوانان این است که مباحث مرتبط با این قشر جامعه به یک مفهوم رایج و گفتمان ملی تبدیل شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمود گودرزی در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، اولویت حوزه جوانان را تبدیل مباحث مرتبط با این قشر جامعه به یک مفهوم رایج و گفتمان ملی بیان کرد.

وی، تلفیق سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی را تلفیقی غیر همخوان و نامرتبط دانست و افزود: این امر تداخل برنامه های یک سازمان سیاستگذار با یک سازمان عملکردی را در پی دارد.

گودرزی با اشاره به ضرورت مطالعات آمایشی در حوزه ورزش، گفت: مطالعات آمایشی برای اجرای الگوهای مفرح و بانشاط جهت علاقمند کردن مردم به ورزش ضروری است.

وی توجه به ورزش های همگانی را از اولویت های برنامه های حوزه ورزش اعلام کرد و گفت: در سال های گذشته تنها به ورزش قهرمانی و حرفه ای توجه شده و ورزش های همگانی مورد بی توجهی قرار گرفته که باید این خلاء جبران شود.

وزیر ورزش و جوانان، توجه به ورزش قهرمانی و توسعه زیرساخت ها بدون جانمایی و برنامه ریزی اصولی را دو میراث سال های گذشته عنوان و تجدید نظر در این رابطه را ضروری دانست.

گودرزی در ادامه اعتبارات این وزارتخانه را یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار، تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی را با محدودیت روبرو می کند.

وی، تعداد پروژه های نیمه تمام حوزه ورزش و جوانان را هم چهار هزار پروژه اعلام و تصریح کرد: برای تکمیل هر یک از این پروژه ها به اعتباری حدود 30 میلیارد ریال نیاز است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت های بالای ورزشی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی از ظرفیت بالایی برای رونق رشته های کوهنوردی، ورزشهای همگانی، پیاده روی و اسکی برخوردار است باید با جذب سرمایه گذار از این فرصت ها و ظرفیت ها استفاده بهینه صورت گیرد.

گودرزی با بیان اینکه 60 درصد پروژه های عمرانی حوزه ورزش و جوانان استان چهارمحال وبختیاری نیمه تمام باقی مانده، گفت: بر این اساس پروژه جدیدی در حوزه ورزش در این استان تعریف نمی شود تا طرح های نیمه تمام تکمیل شود، زیرا نمی توان به طرح های جدید اعتبار اختصاص داد.

وزیر ورزش و جوانان برای حضور در آیین افتتاحیه همایش سراسریمسئـولین امور فرهنگی و جوان وزارت ورزش و جوانان در کشور،به شهرکرد سفر کرده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، دیدار با استاندار، حضور در نشست شورای اداری استان و شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات از دیگر برنامه های سفروزیر ورزش و جوانانبه استان چهارمحال و بختیاری است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزیر ورزش و جوانان را در این سفر همراهی می کنند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.