"رجب طیب اردوغان" از ناتو خواست در حملات نظامی به آنچه آنکارا مواضع تروریست‌های داعش در سوریه می‌خواند به ترکیه کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری از ناتو خواست در آنچه جنگ علیه تروریست‌های داعش در سوریه خواند، به ترکیه کمک کند.

 اردوغان در این نشست خبری که پیش از عزیمت وی به چین برگزار شد، مدعی شد: «برقراری صلح در منطقه با وجود تداوم حملات کُردها به ترکیه غیر‌ممکن است.» 

اردوغان که این اظهارات را پیش از نشست اضطراری ناتو بیان می‌کرد همچنین اعلام کرد واشینگتن و آنکارا درباره ایجاد منطقه‌ای امن در خاک سوریه گفتگو می‌کنند. وی افزود با ایجاد این منطقه در نزدیکی مرزهای ترکیه آوارگان سوری می‌توانند به کشور خود بازگردند. 

28 کشور عضو ناتو امروز در اقدامی کم‌سابقه برای بررسی اقدامات تروریست‌های داعش علیه امنیت و تمامیت ارضی ترکیه نشستی اضطراری برگزار کردند. «ینس استولتنبرگ،» دبیر‌کل ناتو، در نشست امروز که در تاریخ 66 ساله ناتو پنجمین جلسه از این نوع است، با مردم ترکیه و بازماندگان حملات تروریستی اخیر تکفیری‌های داعش اظهار همدردی کرد. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
ترکیه ازابتدا بدنبال ساقط نمودن نظام بشاراسدبوده و هست.
آخرین اخبار