مشهد؛

"جنگل، رمز حیات" زیست گاههای طبیعی استان خراسان رضوی

روزهشتم مرداد ماه به عنوان آغازحرکت اجتماعی و فرهنگی حفظ و حراست از جنگل های طبیعی استان، " جنگل رمز حیات " نام گرفت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از مشهد، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه ای به عنوان نود و چهارمین برنامه پاکسازی محیط زیست استان برگزار میشود که در درخلال آن فرهنگسازی و جمع آوری درب بطری های پلاستکی نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: پاکسازی پارک جنگلی وکیل آباد مشهد نیز به همت سازمان مردم نهاد زیست محیطی رفتگران طبیعت روز جمعه نهم مرداد برگزار می شود.

صالحی حضور سازمانهای مردم نهاد را به عنوان بازوی نیرومند حفاظت محیط زیست در پررنگ کردن مناسبتهای اینچنینی را مهم دانست و افزود علاقمندان و تمام افرادی که خود را دربرابر حفاظت محیط زیست مسئول میدانند از هر کجای استان میتوانند به گروه رسمی رفتگران طبیعت پیوسته و وظیفه خود را در برنامه پاکسازی که همزمان با روز حفاظت از جنگل برگزار خواهد شد انجام دهند.

صالحی همچنین به برگزاری دوره آموزشی ویژه طبیعت گردان و کوهنوردان در منطقه حفاظت شده "ارس سیستان" و طبیعت شهرستان کلات اشاره کرد و گفت: هدف از این دوره، حساس سازی اذهان عمومی در حفاظت از جنگلهای ارس و حراست از میراث طبیعی استان از بین طبیعت گردان و کوهنوردان است .

وی همچنین عنوان کرد: مانور اطفاء حریق با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان در روز هفتم مرداد ماه به منظور حفظ و حراست از جنگل های طبیعی استان، درشهرستان مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.