برای حفاظت و احیاء عرصه های منابع طبیعی راهی جز مشاركت خود مردم و بخصوص مجریان و بره برداران در حفاظت ازعرصه های ملی وجود ندارد.

هشدار مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانغربی مبنی برتعلیف مضاعف مراتع استان توسط برخی از دامدارانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ دكتر وهاب زاده در یكی از مراتع و یوردهای شهرستان ماكو حضور یافت وبا فرماندار ماكو، مدیر كل عشایر استان، معاون مدیر عامل منطقه آزاد و برخی از مسئولین محلی دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار كه برای ترویج فرهنگ مشاركت در حفاظت و احیاء مراتع برگزار شده بود، دكتر وهاب زاده با ابراز خرسندی از حساسیت و درایت مسئولان شهرستانی در خصوص ترویج فرهنگ منابع طبیعی گفت: برای حفاظت و احیاء عرصه های منابع طبیعی راهی جز مشاركت خود مردم و بخصوص مجریان و بره برداران در حفاظت ازعرصه های ملی وجود ندارد.

وی افزود: ما بشدت از بهره برداری های بی رویه در مراتع استان نگران هستیم و متاسفانه علی رغم تمهیدات قانونی و اجرای قوانین منابع طبیعی در عرصه های ملی و مرتعی ، شاهد هستیم كه برخی از دامداران با ورود احشام اضافی در مراتع ملی فشاردو برابری را برمراتع وارد كرده و موجب از بین رفتن پوشش گیاهی می شوند. اداره كل منابع طبیعی ضمن برخورد قانونی با جنین دامدارانی وظایف قانونی خود را اجرا خواهد كرد تا مانع از زیاده طلبی برخی از دامداران شود.

وی تصریح كرد:در كنار اجرای قانون بهترین شیوه ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین روستاییان و عرصه نشینان تغییر معیشت دامداران راه حل مناسب می تواند باشد كه ما از همه مسئولین استانی و شهرستانها درخواست همراهی و همفكری در این زمینه را داریم.

دكتر وهاب زاده خاطر نشان كرد:هم اینك مراتع آذربایجانغربی بیش از 2 میلیون و 750 هزار هكتار است كه با توجه آمار موجود، دام استان بیش از 4 برابر ظرفیت مراتع استان است كه این امر زنگ خطری برای همه ما محسوب می شود كه باید چاره ایی اساسی در این زمینه اندیشیده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.