چین 68 -ایران 64

شکست بائرمن با تیم ملی ایران در نخستین گام/ توقف آسمان خراش‌ها پشت دیوار چین

تیم ملی بسکتبال ایران نخستین دیدارش را با هدایت درک بائرمن در رقابت‌های اطلس اسپورت چین به تیم میزبان واگذار کرد.

شکست شاگردان بائرمن در کوارتر نخستبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های بسکتبال اطلس اسپورت چین ساعت 15:30 امروز به وقت تهران با قضاوت داور استرالیایی بین دو تیم ایران و چین آغاز شد.
 
تیم ایران با ترکیب اولیه آرمان زنگنه، حامد آفاق، حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، آرن داوودی این دیدار را آغاز کردند.
 
در ابتدا این مسابقه میزبان بازی بهتری را به نمایش گذاشت اما در میانه های کوارتر نخست ایران به بازی برگشت.
 
بائرمن سرمربی تیم ملی که می‌خواست بازیکنان ایران را محک بزند تغییرات زیادی در ترکیبات تیم انجام داد و تعویض‌های پیاپی از سوی وی در ترکیب تیم ایران باعث شد چینی‌ها در اواخر کوارتر نخست یک بار دیگر برتر‌یشان را به تیم کشورمان دیکته کنند تا وقت نخست بازی نتیجه 19 بر 15 به سود تیم چین به پایان برسد.

**با آغاز کوارتر دوم ایران با پرتاب 3 امتیازی سعید داور پناه فاصله را به حداقل رساند که در ادامه چینی‌ها باز خود را در زمین پیدا کردند و تا دقایق پایانی وقت دوم برتری شکننده خود را با حساب 30 بر 28 برابر ایران حفظ کردند.
 
در ثانیه‌های پایانی نیمه اول کار خوب شاگردان بائرمن باعث شد ایران برای نخستین بار از حریف خود پیش بیفتد و در نهایت با برتری 31بر 30 به رختکن برود.

**کوارتر سوم با میدان داری ایران آغاز شد، اما بائرمن بازهم با تغییرات متعدد در ترکیب تیم ایران ادامه داد.
 در این بین زمانی که حامد حدادی سنتر تیم کشورمان جایی خود را به اصغر کار‌دوست داد با تشویق شدید چینی‌ها روبه رو شد.
 
 در این وقت فرید اصلانی به عنوان گارد راس ایران در پست یک به بزی گرفته شد و اصغر کار‌دوست هم جایی حدادی را زیر سبد چین گرفت.
 
از سوی مقابل چینی‌ها نسبت به دو وقت قبلی با بازی منجسم‌تری را به نمایش گذاشتند علی‌رغم بازی گردانی خوب اصلانی و همکاری او با ساهاکیان، داور پناه و کار‌دوست بازی از آن ایران شد.
 
در این وقت دقت چینی‌ها در پرتاپ‌های پیرامونی به خوبی نمایان بود تا در پایان ان تایم میزبان با برتری 17 بر 12 در مجموع 47 بر 43 از مدافع عنوان قهرمانی آسیا پیش بیفتد.


**تیم ایران در وقت چهارم از نظر بدنی افت کرد و همین موضوع باعث شد چینی ها آرام آرام فاصله خود را باشاگردان  بائرمن افزایش دهد تا جایی که در فاصله دو دقیقه بهخ پایان وقت مسابقه میزبان با حساب 64 بر 59 از حریف خود پیش افتاد، اما در لحظاتی که به نظر می‌رسید کار برای شاگردان بائرمن تمام شده است اوشین ساها کیان فوروارد قدرتی تیم کشورمان با یک پرتاب 3 امتیازی فاصله را به دو امتیاز کاهش داد تا نفس چینی‌ها در سینه حبس شود.
 
در ثانیه‌های پایانی این دیدار تیم ایران نتوانست از فرصت‌های خود استفاده کند تا از سوی مقابل تیم میزبان 12امتیاز دیگر بگیرد و این دیدار با حساب 68 بر 64 به سود تیم تمام شود.

تیم ملی بسکتبال ایران که برای مسابقات اطلس‌اسپورت با این 16 بازیکن حاضر شده است:
صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، آرن داودی، بهنام یخچالی، آرمان زنگنه، سعید داورپناه، سجاد مشایخی، فرید اصلانی، جواد داوری، محمد جمشیدی، اصغر کاردوست، میثم میرزایی، محمد حسن‌زاده

درک بائرمن به عنوان سرمربی و مهران شاهین‌طبع با سمت مربی تیم ملی بسکتبال ایران را در رقابت‌های اطلس‌اسپورت همراهی می‌کنند.

شاگردان بائرمن دومین دیدارشان را در رقابت‌های اطلس‌اسپورت فردا، سه‌شنبه ششم مرداد به مصاف ایتالیا می‌رود. قرار است تیم ملی بسکتبال ایران فردا با پیراهن سفید برابر لاجوردی‌پوشان ایتالیا ظاهر شوند.
 
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار