آتشی: شکست تیم ملی بسکتبال قابل پیش‌بینی بود/ دیدار با چین ملاک عملکرد بائرمن نیست

کارشناس بسکتبال ایران معتقد است شکست ایران برابر چین اتفاق غیرمنتظره‌ای نبود و نباید این باخت را ملاک عملکرد ملی‌پوشان با هدایت بائرمن بدانیم.

عنایت آتشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دیدار تیم‌ ملی بسکتبال ایران برابر چین، جنبه تدارکاتی داشت و بائرمن، سعی می‌کرد در این دیدار با تغییرات زیادی که در ترکیب اصلی تیم ملی می‌داد، شاگردان خود را محک بزند.  

وی با تاکید براینکه نباید شکست تیم ایران در این دیدار را ملاک عملکرد سرمربی آلمانی تیم ملی دانست، اضافه کرد: بائرمن کمتر از یک هفته تیم ملی را در اختیار داشت. ضمن اینکه بازینکان ایران مدت‌ها از شرایط آرمان دور بودند. قبول دارم که شکست برابر تیم چین، که گفته می‌شود با ترکیب اصلی خود برابر ما بازی کرد، نتیجه مطلوبی نیست اما این باخت نباید در ذهنیت ما نسبت به تیم ملی و بائرمن تاثیر منفی بگذارد.  

آتشی ادامه داد: متاسفانه همه چیز دست به دست هم دادند تا ایران برابر چین متحمل این شکست شود اما ما باید نگاه مثبتی به این دیدار داشته باشیم. چین از رقبای سرسخت ما در راه المپیک به حساب می‌آید اما ملی‌پوشان و کادر فنی تیم ملی باید این شکست را فراموش کنند و به رفع معایب تاکتیکی و تکنیکی خود بپردازند.  

کارشناس بسکتبال ایران درباره این‌که گفته می‌شود چین با تیم دوم خود در رقابت‌های اطلس‌اسپورت شرکت کرده است، توضیح داد: مهم نیست با تیم اول یا دوم چین بازی کردیم. بالاخره باید کار را از جایی آغاز می‌کردیم. از تیمی که یک‌هفته تمرین کرده هم نباید انتظار زیادی داشته باشیم. تیمی که برابر ایران قرار گرفت، چه تیم اول بود یا تیم دوم، مدت‌هاست در اردو حضور دارد و طبیعی بود که منسجم‌تر از ما بازی کند.  

وی ادامه داد: شرکت در رقابت‌های اطلس‌اسپورت فرصت مغتنمی برای کادر فنی تیم ملی است. بائرمن برای حضور در این رقابت‌ها هدف‌گذاری کرده است. تیم ملی ایران حضور در جام ملت‌ها را به عنوان هدف غایی خود ترسیم کرده و عیار بائرمن در رقابت‌های آسیایی مشخص می‌شود.  

آتشی با اشاره به سابقه تیم ملی ایران در رقابت‌های بین‌المللی، افزود: ایران بارها در رقابت‌های مختلف گام نخست را لرزان برداشته اما در ادامه با رسیدن به شرایط ایده‌آل تا مراحل پایانی رقابت‌ها صعود کرده است. معتقدم تیم ما در ادامه این رقابت‌ها هم نمایش بهتری خواهد داشت.  

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران درباره رقیب امروز شاگردان بائرمن، توضیح داد: ایتالیا سال‌های گذشته از تیم‌ها سطح اول اروپا به حساب می‌آمد. این تیم در سال‌های اخیر افت محسوسی داشته اما همین تیم برای ما محی جدی به حساب می‌آید. به هرحال معتقدم باید به بائرمن و کادرفنی تیم ملی فرصت داد تا بتواند قالب دلخواه خود را به تیم ملی بدهد و با شناخت ترکیب اصلی تیم، روزهای خوبی را برای بسکتبال ما رقم بزند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار