کم بودن میزان فعالیت های بدنی می تواند بر کارکرد مغز هم تاثیرگذار باشد و موجب کاهش قوای عقلی شود.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، طبق یک بررسی جدید تماشای زیاد تلویزیون و کاهش فعالیت بدنی ناشی از آن می تواند ریسک کاهش قوای عقلی و عملکرد مغز را در سنین بالاتر افزایش دهد.
این گزارش توصیه به همه افراد در رده سنی ۶۴-۱۸ سال این است که باید در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید داشته باشند. با این حال تنها حدود ۲۰ درصد از افراد بزرگسال این اندازه از فعالیت بدنی را انجام می دهند.

تماشای زیاد تلویزیون سبب کاهش عملکرد مغز می شود!

طبق تحقیقات چند سال اخیر ،  کاهش فعالیت های بدنی  تاثیر منفی بر سلامتی داشته و موجب افزایش احتمال مشکلاتی مانند چاقی و دیابت نوع ۲ و افزایش احتمال بیماری های قلبی عروقی شود.  حالا مطالعات جدید نشان داده است که کم بودن میزان فعالیت های بدنی می تواند بر کارکرد مغز هم تاثیرگذار باشد و اینکه در سنین بالا، داشتن فعالیت بدنی خوب می تواند فرد را در مقابل کاهش قوای عقلی و شعوری محافظت کند.

تماشای زیاد تلویزیون سبب کاهش عملکرد مغز می شود!

محققان می گویند کاهش کارکرد قوای مغزی به تدریج شروع شده و در طول سال ها گسترش می یابد و کم کردن فعالیت های نشسته مانند تماشا کردن تلویزیون و بیشتر کردن فعالیت های بدنی می تواند تا حدود زیادی مانع از ایجاد یا پیشرفت بیماری هایی مانند آلزایمر در سنین بالا شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار