مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري کاشان از نجات هشت مصدوم به دنبال نشست زمین و فروریختن دیوارها و سقف یک ساختمان فرسوده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ روح الله فدایی، در گفتگو با خبرنگاران افزود: در پی تماس با سامانه 125 در ساعت پنج و 14 دقیقه صبح امروز یک شنبه مبنی بر فروریختن یک باب ساختمان مسکونی واقع در خیابان امیریه کاشان بلافاصله تیم امداد و نجات ایستگاه چهار سازمان به محل اعزام شدند و از طریق تجهیزات و امکانات موجود ضمن ایمن سازی محل هشت نفر از ساکنین را از داخل ساختمان که ریزش آوار باعث مسدود شدن راه خروج آنها شده بود بیرون آوردند.

وی با تاکید بر ضر و رت مقاوم سازی بافت های فرسوده شهر کاشان گفت:با توجه به پیشرفت علم و احداث خانه های مقاوم، هنوز برخی از مردم به دلایل مختلفی مجبور به زندگی در بافت قدیمی هستند که این امر هراس آنها از ریزش آوار خشت و گل را سبب شده است.

به گفته وی، خانه ها قدیمی دارای بافت فرسوده ساخته شده از مصالح خشت گل، سنگ و چوب امکان تخریب آن در هر حادثه ای وجود دارد و این بناها را به قدری سست و تخریب شونده کرده است که زمین لرزه های چند ریشتری و حتی بارندگی های مداوم موجب تخریب و ریزش این خانه ها می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري کاشان در ادامه نجات یک شهروند کاشانی در حادثه انفجار منزل مسکونی در روز پنج شنبه (یک مر داد) را نیز تو سط آتش نشانان این شهرستان یادآورشد و گفت:این مرد40ساله گرفتار حریق در منزل مسكوني دچار 70درصد سوختگی شد.

فدایی با اشاره به وقوع این حریق و انفجار در منزل مسکونی واقع در بلوار مطهری، کوچه جنب مسجد امام حسن(ع) کاشان افزود: سه دستگاه خودرو از تیم های اطفاء حریق و امداد و نجات ايستگاه شماره 2 این سازما به سر عت عازم محل حادثه شد و با استفاده از تجهيزات و دستگاه تهویه دود نسبت به اطفاء حریق و نجات شخص محبو س در آتش اقدام کرد.

وی،وقوع حریق منزل مسکونی واقع در میدان شورای کاشان که در ساعت 16:37 همان روز رخ داد توسط نیروهای ایستگاه 2 اطفاء و از سرایت آتش به داخل منزل جلوگیری شد.

فدایی در پایان، خواستار پراکنده شدن شهروندان در موقع بروز حادثه و ازدحام جمعیت شد و گفت: جمع شدن مردم در محل حادثه و مسیرهای منتهی به آن مانع از تسریع عملیات امداد و نجات نیروهای امدادی، جلوگیری از سرعت خدمت رسانی در نجات جان هموطنان و پیشگیری از خطرات احتمالی مالی و جانی می شود. 

انتهای پیام/پ

برچسب ها: نشست ، زمین ، کاشان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.