مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: گیاهان آبدوست 410 میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی و زیرزمینی استان را تخلیه می‌کند که این امر مرگ سفره های آب را در لرستان به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ سیفی افزود: 14000 هکتار از زمین های لرستان به زیر کشت گیاهان آبدوست رفته است که 6000 هکتار از آن کشت هندوانه است . که متاسفانه نیاز آبی هر هکتار هندوانه 35000 متر مکعب است که برای 6000 هکتار 210 میلیون متر مکعب آب صرف می شود که با احتساب 14000 هکتار ، 410 میلیون متر مکعب از آبهای سطحی و زیرزمینی لرستان را تخلیه می کند.

وی افزود : تشکیل گروههای شصت نفره گشت و بازرسی به منظور جلو گیری ازاضافه برداشت  چاههای مجاز و پلمپ چاههای غیر مجاز وجلوکیری از کشت گیاهان آبدوست که باعث خشک شدن چاه ها ، نشست زمین و افت شدید آبهای زیرزمینی و در نهایت تبدیل دشت ها به دشت ممنوعه میشود در اولویت کاری شرکت قرار گرفته است .

سیفی در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص گفت : تاکنون ده حلقه چاه و شش موتور تلمبه توقیف شده و 63 متخلف به قوه قضاییه معرفی شده اند.

وی افزود : با توجه به اینکه آب سرمایه ملی است می طلبد مردم و دستگاه های مرتبط و قوه قضاییه برای رفع این مشکل عمومی مثل سابق همکاری لازم را با شرکت آّب منطقه ای لرستان داشته باشند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: خالی ، سفره ، آب ، کشت ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.