شیراز؛

راه اندازی انستیتو تکثیر و پرورش حشرات مفید جهت تولید محصول سالم

انستیتو تکثیر و پرورش حشرات مفید جهت تولید محصول سالم در مرکز تحقیقات راه اندازی می شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  در چهارمین روز از گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی با حضور اساتید،محققین،کارشناسان،تشکل ها و کشاورزان پیشرو نشست تخصصی کشاورزی به منظور بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای بخش کشاورزی استان فارس برگزار شد.

ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس در این نشست ضمن ارائه دستاوردها، توانمندی ها و فعالیت های این مرکز اظهار داشت: محققان سربازان گمنام بخش کشاورزی هستند و وظیفه مرکز تحقیقات نظارت، تولید دانش و ارائه علم روز کشاورزی به مروجین جهت انتقال اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن به کشاورزان است.

وی به برخی اقدامات و موفقیت های مرکز تحقیقات فارس از جمله؛تولید ارقام بذری گواهی شده جدید نظیر؛گندم(سیروان)،سیب زمینی،ارقام بومی زیتون و پنبه،تولید نهال،تغییر الگوی کشت،تحقیقات شوری اشاره کرد و افزود: نظر به ضرورت تامین امنیت غذایی، بزودی انستیتو مرکز تکثیر و پرورش حشرات مفید جهت تولید محصول سالم در مرکز تحقیقات راه اندازی می شود.

وی همچنین از طراحی و ساخت دستگاه خاک ورز مرکب ویژه مناطق خشک خبرداد و افزود:با توجه به بحران کم آبی به زودی کار ساخت این دستگاه توسط طراحان و محققین به اتمام می رسد و به بازار عرضه می شود.

زارع خاطر نشان کرد: با همکاری تنگاتنگ و مستمر با تشکل های بخش کشاورزی ساختاری جهت بهره برداری و انتقال اطلاعات در راستای ارتقاء سطح علمی کشاورزی استان تشکیل خواهد شد.

در این نشست که به منظور بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مهم بخش کشاورزی نظیر؛ بحران کم آبی،الگوی کشت،محصول سالم و زنجیره های تولید تشکیل شد خواسته کشاورزان پیشرو از محققان و مسئولان، ارائه اطلاعات تحقیقات در کوتاه ترین زمان به کشاورزان و هم چنین دستورالعمل اجرایی اصلاح الگوی کشت بهینه و معرفی ارقام با نیاز آبی پایین و عملکرد مناسب در دوره خشکسالی بود.

 انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.