رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز از پایان بازسازی صحن امامزاده شاه سلطان حسین (ع) ابیازن نطنز خبر داد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: بازسازی صحن امام‌زاده شاه سلطان حسین(ع) روستای ابیازن نطنز در مدت 45 روز صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح بعد از تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای انجام این پروژه، در مدت 45 روز کاری عملیات اجرایی شامل سبک‌سازی، خاک‌برداری پشت‌بام و اجرای پالانه ایزوگام و ختایی فرش به وسعت 300 متر مربع انجام شد. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: بنای امامزاده شاه سلطان حسین(ع) از بناهای تاریخی ارزشمند ابیازن است. 

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه بیان کرد: این امامزاده دارای 4 در ورودی در 4 جهت اصلی است و ساختمان اصلی امامزاده در وسط بنا قرار گرفته و در حیاط 8 ضلعی آن در قدیم اتاق‌هایی در دو طبقه به‌منظور استراحتگاه زائران ساخته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: قسمت زیرین گنبد با نقاشی‌هایی زیبا و اسمای مبارک و آیات قرآنی زینت شده و بنای ارزشمند امامزاده شاه سلطان حسین(ع) ابیازن در فهرست آثار ملی کشور در سال 89 به ثبت رسیده است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در پابان افزود: این امامزاده بزرگوار نسب شریفشان به حضرت امام هادی(ع) می رسد و برادر حضرت امام حسن عسکری(ع) می باشند و همچنین عموی حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) نیز می باشند که حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم در شهرستان نطنز بخش مرکزی، دهستان کرکس، روستای ابیاضن واقع شده است. 

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اوقاف ، خیربه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.