مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در 4 ماه نخست سال جاری 46 وقف جدید به ارزش بالای 15 میلیارد تومان در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیرامون ثبت موقوفات جدید در سال جاری اظهار داشت: در 4 ماه نخست سال جاری 46 وقف جدید به ارزش بالای 15 میلیون تومان در استان اصفهان به ثبت رسیده است که این تعداد شامل 27 وقف انتفاعی و 19 وقف منفعتی می باشد.

وی با اشاره به این نکته که در 4 ماه اول سال جاری نسبت به 4 ماه نخست سال گذشته در زمینه ثبت موقوفات شاهد رشد چشمگیری بوده ایم گفت: در بحث ایستگاه ها و مشاوره های وقفی که در سطح شهرستان ها و بقاع متبرکه استان اصفهان صورت گرفته، می توان پیش بینی کرد که تا پایان سال 94 از مرز 220 وقف گذر کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: بیشترین وقف های ثبت شده در زمینه ساخت مساجد، حسینیه ها، درمانگاه ها و ترمیم و بازسازی بقاع متبرکه استان اصفهان بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه ازدواج در زمینه جهیزیه ومشکلات ازدواج، در حوزه قرآن در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و حفظ قرآن کریم و در حوزه هزینه های درمان با کمبود وقف مواجه هستیم و خیرین را به وقف در این حوزه ها نشویق می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به اینکه موقوفات باید بر اساس نیازهای جامعه باشد، افزود: جامعه امروز گرفتار بلای خانمان سوز اعتیاد شده است بنابراین خیران باید در زمینه پیشگیری و درمان موارد مخدر و کمک به خانواده هایی که به این معضل گرفتار شده اند، کمک کنند. 


انتهای پیام/ ا
برچسب ها: ثبت ، وقف ، در استان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.