معاون فرماندار شهرستان بیجار گفت: جشنواره سراسری اسب اصیل کرد به زودی در این شهر برگزار می شود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛  حمید رضا همایی در نشست با هیات اسب سواری شهرستان بیجار با اشاره به فعالیت های گذشته این شهرستان در زمینه حمایت از هیات اسب سواری و جشنواره سال گذشته گفت: برای ترویج و تشویق کسانی که در پرورش و نگهداری اسب با نژادهای اصیل فعالیت دارند، هرسال با حضور گسترده هیات های اسب سواری سراسر کشور این جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جشنواره امسال به صورت کشوری خواهد بود باید برنامه ریزی دقیق، منظم، هماهنگ و با امنیت لازم اندیشیده شود.

همایی گفت: برای این منظور بهتر است نسبت به بررسی مشکلات و نواقص جشنواره سال گذشته اقدام گردد و برای جلوگیری از تکرار آنها و تقویت نقاط قوت نیز تدابیر لازم با هماهنگی همه ارگان ها و نهادها به عمل آید.

وی افزود: برای راه اندازی پیست کورس اسب سواری به حدود 40 هکتار زمین نیاز است که از اولویت های هیات سوارکاری بیجار خواهد بود و این موضوع نیاز به همکاری، حمایت و پشتیبانی مسوولین شهرستان و همت جدی هیات سوارکاری دارد.

شهرستان بیجار از جمله شهرهایی است که دارای ظرفیت و استعداد مناسب در زمینه پرورش اسب اصیل کرد است که با تبلیغات مناسب و حمایت از کسانی که در این بخش فعالیت دارند می توانیم برای سال های آتی شاهد رونق این فعالیت در این منطقه باشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.