مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در حادثه روز گذشته جای خالی فرهنگ عمومی نسبت به وقوع پدیده‌ها به چشم می‌خورد.

احد وظیفه مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت جوی تهران در روز گذشته گفت: برای این شرایط جوی از نظر هواشناسی آمادگی لازم را داشتیم، همچنین از روز چهارشنبه قبل از تعطیلات اطلاعیه‌ای ویژه از طریق سایت سازمان هواشناسی اعلام شد، به علاوه این که اطلاعات هواشناسی به مسئولین اجرایی مرتبط پیامک شد.

وی افزود: در این خصوص مدیرعامل فرودگاه مهرآباد نیز عنوان کرده است که با اطلاعات کسب شده، آمادگی برای انتقال برخی از پروازها به مقصد فرودگاه انجام شده بود.

وظیفه گفت: پدیده‌های جوی با جزئیات و شدتی که در محل و نقطه رخ می‌دهد، قابل شناسایی و پیش بینی نمی‌باشد، هرچند که ما این پدیده را چند ساعت قبل از وقوع به صورت تلفنی به سازمان‌های ذی‌ربط اعلام کرده بودیم.

احد وظیفه افزود: با توجه به مقیاس‌های در دسترس سرعت وزش باد در روز گذشته به 20 متر بر ثانیه رسید و طی ابلاغیه‌ای اعلام گردید.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار گفت: در این حادثه جای خالی فرهنگ عمومی نسبت به پدیده‌ها مشاهده می‌شود و لازم است مردم اطلاعات بیشتری را از وقوع حوادث کسب کنند، هرچند برای تهران آنچه که قابل دریافت بود رگبار، رعد و برق،‌ باد شدید و گردوخاک بود که اعلام شد ولی به علت قرار گرفتن در فصل تابستان بارش شدید پتانسیل تبدیل به سیل و طوفان را داشت.

وظیفه عنوان کرد:‌ هرچند که ما عوارض این شرایط را از دو ساعت قبل اعلام کرده بودیم، ولی از تعداد تلفات هنوز اخبار دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

وی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده اظهار داشت: برای تهران مورد خاص جوی پیش بینی نشده است. امروز در ارتفاعات مرکزی البرز رگبار و رعد و برق وجود دارد و این شرایط می‌تواند منجر به سیل موقتی در این منطقه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار