رئیس اداره راه و شهرسازی بشرویه گفت: طرح تفضیلی ویژه بشرویه امسال تهیه و برای تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ محسن زیبائیان با اشاره به تهیه طرح تفضیلی بشرویه، اظهار داشت: رویکرد این طرح ویژه حفظ بافت تاریخی این شهر است.

وی افزود: اواخر سال 87 با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تهیه طرح ویژه برای شهرهای بشرویه، شوشتر، نوش‌آباد، بیستون و نراق مصوب و مقرر شد طرحی با مشخصات تاریخی ویژه با شرح خدماتی مشتمل بر ضوابط و مقررات خاص برای احیای بافت تاریخی این شهرها تهیه شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی بشرویه رویکرد طرح ویژه را صیانت بهتر از آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و حقوق ساکنان شهر دانست و تصریح کرد: امسال تهیه این طرح به سرانجام می‌رسد.

زیبائیان بیان داشت: این طرح برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می‌شود که امید است تا پایان امسال پس از تصویب برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: از سال 90 که قرارداد تهیه این طرح منعقد شده هر سال مبالغی برای تهیه طرح اختصاص یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بشرویه گفت: تهیه طرح ویژه بشرویه بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین شهرداری، شورای اسلامی، فرمانداری و اداره راه و شهرسازی این شهرستان است و با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح در مراحل پایانی تهیه قرار دارد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.