کیفیت گیت‌وی های تأمین کننده پهنای باند مشترکین ADSL مخابرات استان اصفهان بصورت مناسب توسط شرکت زیرساخت تأمین نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابوالقاسم بنی‌طبا رئیس اداره دیتا در مصاحبه اختصاصی وضعیت سرویس اینترنت شرکت مخابرات استان را تشریح نمود.

رئیس اداره دیتا شرکت مخابرات استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 3 درگاه اتصال به اینترنت جهت سرویس دهی به مشترکین اینترنت وجود دارد.

وی افزود: از این 3 درگاه، 2 درگاه بصورت نرمال بوده و در اکثر زمان‌های 24 ساعت دارای پهنای باند آزاد می‌باشد و ظرفیت یکی از این درگاه‌ها فقط در پیک ترافیک پر می‌شود.

بنی‌طبا خاطرنشان کرد: در همین راستا از اسفند ماه سال گذشته درخواست ارتقاء پهنای باند اینترنتبه شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال گردیده ات ولی متأسفانه هنوز ارتقاء ظرفیت پهنای باند لینک مذکور انجام نشده است.

وی ادامه داد: اداره ارتباطات دیتا در راستای ارتقاء کیفیت سرویس اینترنت و جبران کمبود پهنای باند شرکت مخابرات اقدام به نصب و راه اندازی کش سرور با ظرفیت6 Gb/s نموده که تا حدود زیادی مشکل کمبود پهنای باند را جبران کرده است.

رئیس اداره ارتباطات دیتا تصریح کرد: بررسی دقیقی که بر اساس رنج های مختلفIPبر روی گیت وی های زیرساخت انجام شده نشان می‌دهد، گیت‌وی‌هایی که به مشترکین استان توسط شرکت زیرساخت اختصاص داده شده از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و بعضا ترافیک آن پر می‌باشد.

وی در ادامه یادآور شد: بیش از یک ماه است که پهنای باند تحویلی از بستر شبکه هواوی زیرساخت با مشکل کندی سرعت و باز نشدن بسیاری ازصفحات اینترنتی بین المللی همراه است که علیرغم پیگیری های انجام شده هنوز مشکل مرتفع نشده است.

ابوالقاسم بنی طبا با اشاره به راه اندازی کامل شبکه مترو اترنت و وجود مسیر های redundant در لایه core و لایه تجمیع شبکه و همچنین ترانسمیشن مناسب، تنها راه حل ارتقاء کیفیت سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات استان اصفهان را منوط به همکاری شرکت زیرساخت در خصوص اختصاص گیت‌وی مناسب و ارتقاء پهنای باند متناسب با رشد مشترکین استان اصفهان دانست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ دی ۱۳۹۴
منم تحقیق کردم و دیدم راست میگه چون مخابرات و شاتل ونداگستر و....کلا همه اشون اینترنت را از شرکت دولتی زیر ساخت میخرن و به مشترکین ارایه میکنند