عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اردبيل گفت: گل محمدی دارای خواص فراوانی از جمله ضد ديابتی، ضد پيری بوده و در درمان افسردگی و ناراحتی های ريوی، قلبی و كليوی مفيد است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛ سوسن هوشمند  با اشاره به خواص درمانی گل محمدی گفت: فلانوئیدها و ترپن‌های موجود در گلبرگ‌هاي این گیاه، برای درمان افسردگی مفید بوده و به عملکرد قلبی و عروقی نیز کمک می کند.

وی خواص ضدHIV، آرام بخش و خواب آورو ضد ديابت و ضدپيری را از ديگر قابليت‌های گل محمدی برشمرد و تصريح كرد: اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در عصاره این گیاه به رشد دندریت­های عصبی کمک می کند.

عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اردبيل با بيان اينكه گل سرخ درعین قابض بودن، خاصيت مسهلی و نرم کنندگی نیز دارد، ادامه داد: این گیاه برطرف کننده نفخ معده و به طور کلی بادها و رطوبت و تقویت کننده و برطرف کننده ناراحتی‌های ریه، کلیه و تپش شدید قلب است.

متخصص پوست، مو و زيبايي در ادامه با اشاره به اينكه عصاره گل سرخ به عنوان آرام بخش قلب و مفرح اعصاب شناخته شده است، خاطرنشان كرد: پماد گل سرخ دارای خاصیت آرام کننده در دردهای ناشی از ضرب دیدگی و پیچ خوردگی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.