مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای گلستان از ارائه بیش از 6 هزار و 79 نفر ساعت آموزش مهارتی در 3 ماه نخست امسال در آموزشگاه‌های آزاد استان خبر داد.

679هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در گلستانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ابوالفضل تیرانداز گفت: از این مقدار حجم آموزشی، 566 هزار و 533 نفر ساعت آموزش مربوط به بانوان و 112 هزار و 440 نفر ساعت آموزش مهارتی مربوط به آقایان است.

وی افزود: این آموزش‌ها در 347 آموزشگاه آزاد فعال دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در 171 حرفه آموزشی از زیر مجموعه 28 رشته آموزشی برگزار شده است.

تیرانداز ادامه داد: این اداره کل براساس تعهداتی که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استان ابلاغ کرده، تاکنون 292 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای در استان رتبه بندی شده و باقیمانده آنها نیز در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: هر ساله نحوه عملکرد آموزشگاه‌های استان توسط بازرسان این اداره کل مورد بازرسی قرار می‌گیرد که در 3 ماهه نخست سال جاری 168 مورد بازرسی از این آموزشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی در پایان بیان کرد: مهارت‌آموزان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در پایان دوره در دو مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از قبولی در این دو مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌کنند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.