معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی و کاربردی شاخه کار و دانش به میزبانی استان کرمان از پنچم تا هفتم مرداد ماه در کرمان و بردسیر خبرداد.

سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی و کاربردی به میزبانی  کرمانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با حضور 99 داور و ناظر به صورت کارگاهی و عملی برگزار می‌شود ، افزود: 298 دانش‌آموز در 33 رشته کار و دانش در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش برای آشنایی دانش آموزان با مهارت های مختلف ایجاد شده است، گفت: پرورش روحیه کارآفرینی و فرهنگ‌ سازی از جمله اهداف سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی و کاربردی شاخه کار و دانش در کرمان است.

اسلامی تصریح کرد: 40 درصد دانش‌آموزان استان کرمان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند.

نیز در این مراسم ، مهدی محمدی رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 286 رشته کاردانش دارای مجوز داریم که 75 رشته در استان کرمان در حال اجرا و 30 رشته از مجموع 44 رشته مصوب فنی و حرفه‌ای در استان کرمان ارائه می‌شودکه در این زمینه جزو استان‌ های متوسط کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد استان کرمان زیرپوشش آموزش ‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بین دختران و پسران است، افزود: 43 درصد از پسران استان کرمان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.