به مناسبت فرا رسيدن سالروز تاسيس شورای نگهبان در 26 تيرماه 1359، پژوهشكده شورای نگهبان اقدام به انتشار گزارش نگاهی به عملكرد شورای نگهبان کرده است.

انتشار گزارش به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، پس از انتصاب شش عضو فقيه شورای نگهبان توسط حضرت امام(ره) در اسفند 1358، شش عضو حقوقدان اين شورا نيز در تاريخ 26 تير 1359 توسط اولين دوره مجلس شوراي اسلامي انتخاب شدند و بدين ترتيب اولين دوره شورای نگهبان از اين تاريخ تشكيل شده و آغاز به كار كرد. در همين راستا و به مناسبت فراررسيدن سالروز تأسيس شورای نگهبان در 26 تيرماه، پژوهشكده شورای نگهبان عملكرد اين شورا از ابتدای تشكيل تاكنون را در قالب گزارشی اجمالی بررسی و گردآوری کرده است.

در اين گزارش، عملكرد شورای نگهبان از آغاز تشكيل تاكنون در سه بخش بررسی شده است: عملكرد شورای نگهبان در‌ اظهار نظر بر اساس قانون اساسی و شرع در بخش‌ اول و عملكرد اين شورا در انتخابات در بخش دوم اين گزارش منعكس شده است.

عملكرد‌ مجموعه‌های پژوهشی و كارشناسي شورای نگهبان نيز در بخش سوم اين گزارش بررسی شده است. به ضميمه اين گزارش دو جدول حاوی اسامی اعضای شورای نگهبان از ابتدا تاكنون و نيز اعضای هيأت رئيسه شورای نگهبان در اين مدت، آمده است.

متن كامل اين گزارش را در اينجا مشاهده نماييد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار