حمله تروریستی اخیر به بازار مرکزی پایتخت چاد موجب شد استفاده از روبنده در سراسر این کشور ممنوع اعلام شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  راشاتودی؛ پلیس چاد استفاده از روبنده را در خیابان‌ها و اماکن عمومی این کشور با هدف مقابله با سوء استفاده گروههای تروریستی از این نوع پوشش، ممنوع اعلام کرد. 

" پل مانگا،" سخنگوی پلیس چاد، ضمن اعلام این خبر تأکید کرد: از این پس هر کس در خیابان‌ها و اماکن عمومی کشور از روبنده استفاده کند بلافاصله دستگیر و تحویل مراجع قضایی خواهد شد. 

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که  یکی از عناصر گروه تروریستی بوکو‌حرام با لباس زنانه درحالیکه صورتش را نیز با روبنده پوشانده بود، اقدام به بمب گذاری انتحاری در بازار مرکزی انجامنا، پایتخت چاد کرد. بر اثر این حادثه، 15 نفر کشته و 80 نفر زخمی شدند.

"مانگا" در ادامه افزود: حمله تروریستی اخیر موجب شد قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای پوشش شهروندان وضع کنیم. باید نسبت به دیگر افراد جامعه مسئولیت بیشتری نشان دهیم.

چاد یکی از کشورهایی است که در مبارزه با بوکو‌حرام به ارتش نیجریه کمک می‌کند. همین موضوع موجب شد چاد بارها مورد حمله تروریستی بوکو‌حرام قرار بگیرد. انفجار دو بمب در انجامنا – پایتخت چاد – که 15 ژوئن ( 25 خرداد) بوقوع پیوست نیز 33 کشته و 100 مجروح برجای گذاشت.

نیروهای نظامی نیجریه، چاد، کامرون، بنین و فرانسه ائتلافی علیه تروریستهای بوکو‌حرام تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار