پزشک متقلبی که با تجویز داروهای شیمی‌درمانی به افراد سالم میلیون‌ها دلار به جیب زده بود به 45 سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دادگاهی در ایالت میشیگان آمریکا «فرید فتا،» پزشک متقلبی را که برای حدود 553 فرد سالم تشخیص سرطان داده و برای آن‌ها داروهای شیمی‌درمانی تجویز کرده است، به 45 سال زندان محکوم کرد. این متخصص بیماری‌های خونی و سرطان از این طریق 50 میلیون‌ دلار از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده است. وی حتی برای برخی از بیماران خود تشخیص سرطان خون لاعلاج « میلوم متعدد تکثیری بدخیم» داده بود. 

در یکی از دادگاه‌های آمریکا روی داد: محکومیت گرگی در لباس پزشک به 45 سال زندان

فتا در 13 مورد کلاهبرداری از«مدیکر»، سازمان تأمین اجتماعی آمریکا، یک مورد تبانی برای دریافت وجه و دو مورد پول‌شویی مقصر شناخته شد. دادگاه این پزشک متقلب را به پرداخت 17.6 میلیون دلار به «مدیکر» و شرکت‌های خصوصی بیمه محکوم کرد. فتا پس از شنیدن رأی دادگاه با اعلام پشیمانی از نقض سوگند‌نامه بقراط و سوء استفاده از اعتماد بیماران، از قربانیان طمع خود طلب بخشش کرد. 


در یکی از دادگاه‌های آمریکا روی داد: محکومیت گرگی در لباس پزشک به 45 سال زندان

دادگاه اعلام کرد برای این دکتر، بیماران منبع کسب سود هنگفت به شمار می‌رفتند و نه انسان. فتا مقادیر بسیار بالایی از داروی قوی و گران‌قیمت « ریتوکسیماب» را به افراد سالم تزریق می‌کرده است. طبق گفته «دن لانگو» استاد دانشگاه هاروارد، مقادیر بالای این دارو موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. پزشکان مجاز هستند در شرایط بسیار حاد حداکثر تا 8 مرتبه داروی  ریتوکسیماب را به یک بیمار سرطانی تزریق کنند. این در‌حالیست که فتا این دارو را 94 مرتبه به یکی از بیماران و 76 مرتبه نیز به بیمار دیگری تزریق کرده بود. 

در یکی از دادگاه‌های آمریکا روی داد: محکومیت گرگی در لباس پزشک به 45 سال زندان

 حرص و طمع این متخصص بیماری‌های خونی و سرطان باعث بوجود آمدن مشکلات جدی جسمی و روحی در قربانیان وی شده است. یکی از این بیماران بدلیل دریافت داروهای ضد سرطانی دندان‌های خود را از دست داده و به بیماری پرش غیر ارادی عضلات دچار شده است. عوارض دیگر گزارش شده در این بیماران شکنندگی استخوان و سوختگی اندام‌های داخلی بوده است. هزینه بالای داروهای شیمی‌درمانی همچنین باعث از دست دادن خانه و شغل و ورشکستگی برخی از این قربانیان شده است.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۸:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۴
باید سه چهار لیتر از این دارو به خودش تزریق کرد تا بفهمه چه غلطی کرده.
آخرین اخبار