شهرکرد؛

پوشش 9 میلیون نفری طرح تحول نظام سلامت

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به قرار گرفتن 9 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش طرح تحول نظام سلامت گفت: اجرای این طرح سالانه 800 هزار نفر را از فقر نجات می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، انوشیروان محسنی بندپی همزمان با اولین روز هفته بهزیستی، در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با اشاره به شعار هفته بهزیستی امسال با عنوان «تنها همه با هم می‌توانیم»، توسعه همه جانبه را شعار محوری انقلاب اسلامی دانست و گفت: بمنظور تحقق عدالت اجتماعی در کشور، اقدامات موثری صورت گرفته تا فاصله طبقاتی کاهش یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم، سالانه 800 هزار نفر از کسانی که برای تأمین هزینه‌های سلامت دچار فقر می‌شدند را نجات می دهد.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود 9 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش همگانی طرح تحول سلامت قرار گرفته اند که فاقد امکانات مناسب تغذیه، مسکن، کار و بهره مندی از شاخص های رفاهی بودند.

محسنی بندپی، برخورداری و بهره مندی آحاد جامعه از پوشش همگانی بیمه سلامت، ارتقای بسته خدماتی تعهدات بیمه پایه و کاهش پرداخت از جیب مردم را از سیاست های طرح تحول نظام سلامت برشمرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: برنامه های ارائه شده از سوی دولت تدبیر و امید در زمینه های رفاهی، مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته بی انضباطی مالی باعث افزایش نرخ ارز، تورم و عمیق شدن شکاف طبقاتی در کشور شد، هم اینک نرخ ارز ثبات یافته، تورم مهار شده و انضباط مالی بر ساختارهای تشکیلاتی حاکم شده است.

در این آیین، سید عباس جزایری به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری معرفی و  از خدمات داود شیوندی مدیرکل سابق تقدیر شد.

25 تیر به عنوان روز بهزیستی و تأمین اجتماعی و 20 تا 26 تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.