شهرکرد؛

افتتاح 3 طرح توانبخشی و پیشگیری بهزیستی در چهارمحال و بختیاری

همزمان با سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به چهارمحال و بختیاری، بهره برداری از سه طرح در حوزه توانبخشی و پیشگیری بهزیستی شهرستان بروجن آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، این طرح ها شامل کارگاه توانمندسازی و صندوق اشتغال مددجویان بهزیستی گندمان، کمپ ترک اعتیاد و مرکز بیماران روانی بروجن است.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کارگاه توانمندسازی و صندوق اشتغال مددجویان بهزیستی گندمان در بخش تولید لباس محلی، تابلو فرش و تولیدات صنایع دستی فعالیت می کند.

محمد میرزایی افزود: این کارگاه با حمایت بخش توانبخشی مبتنی بر جامعه و اعتبارات طرح استاد و شاگردی و آورده مددجویان راه اندازی و زمینه اشتغال 50 مددجوی بهزیستی بخش گندمان را فراهم کرد.

وی با اشاره به فعالیت صندوق اشتغال روستایی در شهرستان های 9 گانه این استان افزود: با اعتبارات این صندوق به  800 نفر از مددجویان، تسهیلات اشتغالزا پرداخت شده است.

میرزایی در مورد ساختمان کمپ ترک اعتیاد معتادان بروجن هم گفت: این کمپ ظرفیت پذیرش 50 معتاد را دارد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی یکی از مناطق آلوده استان به شمار می رود، افزود: کمپ های ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری با کمبود فضای فیزیکی مواجه است. 

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم اینک 16 کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است که یکی از این کمپ ها خاص زنان است.

وی درخصوص مرکز جامع بیماران روانی بروجن نیز گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع با دو هزار متر مربع زیربنا و هزینه یکصد میلیون ریال از محل اعتبارات استانی احداث شده است.

میرزایی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این مرکز 30 نفر روزانه و 50 نفر شبانه روزی است، میزان یارانه مددجویان روزانه این مرکز را 265 هزار تومان و یارانه شبانه روزی را 370 هزار تومان اعلام کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.