روزنامه‌های کشور در صفحات اجتماعی امروز خود، موضوعات یخ زدن زمین در 15 سال دیگر تا ناپدید شدن شبه دریاچه‌ای در کرمانشاه را پیگیری می‌کنند.

از یخ زدن زمین در 15 سال دیگر تا ناپدید شدن شبه دریاچه‌ای در کرمانشاهبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وطن امروز در گزارشی با عنوان طلاق توافقی بدون مشاوره ممنوع، نگاهی به وضعیت اختلافات زوج‌ها و افزایش آمار طلاق پرداخته و می‌نویسد؛ بر اساس تازه ترین تصمیم گیری‌ها، امکان ثبت طلاق توافقی بدون مراجعه به مراکز مشاوره وجود ندارد.

این در حالی است که کسانی که به دادگاه مراجعه می‌کنند، باید به مشاور مراجعه کنند و چند جلسه با آن‌ها صحبت شود و اگر افراد اختلال‌های شخصیتی و رفتاری دارند، مشاوران جلسات را بیشتر برگزار می‌کنند و این امر را به قاضی اعلام می‌کنند که امید به سازش وجود دارد یا خیر؛ در واقع مشاوره دادگاه قصد خواهد داشت میزان طلاق به ویژه طلاق توافقی را کاهش دهد.

تعلل دولت در ارائه لایحه حمایت از معلولان، وجود هزار کلاس کانکسی در کشور، افزایش 15 هزار میلیاردی بدهی دولت به تامین اجتماعی،‌ممنوعیت فروش داروهای ترکیبی در عطاری‌ها، خراسان شمالی در انتظار شنیدن سوت قطار، و اجرای 44 طرح عمرانی در صفادشت، از موضوعاتی است که روزنامه وطن امروز در صفحات اجتماعی و وطن خود آن را بررسی کرده است.

از بازار داغ خبرهای امروز، سری به تازه‌های خبری روزنامه شرق می‌زنیم که در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع وجود 10 هزار ولگرد، رها شده، بیمار و... در شهر تهران، پرداخته و در این باره می‌نویسد؛ 3 میلیون زن سرپرست خانواده در کشور وجود دارد. از آن سو اعتیاد در حال گسترش است و حدود 23 درصد جمعیت 15 تا 60 ساله کشور به بیماری‌های روحی و روانی مبتلا هستند، خود به خود آسیب‌های اجتماعی، روند رو به رشدی در تمام ابعاد است.

حضور پسر معتاد، دختر فراری و بحث افزایش درصد زنان آسیب دیده نسبت به سال گذشته، همه و همه حکایت از این موضوع دارد که این روند فزاینده است، به طوریکه با افزایش 53 درصد رشد آسیب‌های اجتماعی در 5 سال گذشته مواجه شدیم.

در ادامه این روزنامه در صفحه اجتماعی خود پیگیر موضوعات یک سوم کارتن خواب‌ها زن هستند، و کاهش ارتفاع سازه میدان سپاه برای نجات امارت کلاه فرنگی، می‌شود.

روزنامه بعدی ما،روزنامه هفت صبح است که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع عملیات نجات کلاه فرنگی، پرداخته، روزنامه نگار می‌نویسد؛ ساخت و ساز در میدان سپاه تهران پای نهادهای مختلفی از جمله پاسداران، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی، دیوان عدالت اداری، دادستانی تهران و... را به میان کشیده است.

این در حالی است که پیگیری‌های مختلفی در نهادی مختلف در خصوص ساخت و ساز در میدان سپاه تهران انجام می‌شود، به طوریکه ارتفاع بنای سازه میدان سپاه زیاد است و برای حفظ امارت کلاه فرنگی، طبقات اضافی باید تخریب شود.

این روزنامه در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود، به موضوعات بحران سواد جدی است، سلفی نگیر خود شیفته!، 8 بیمارستان پایتخت اخطار محیط زیستی گرفتند، و اشیای گم شده در مترو را کجا پیدا کنیم، می‌پردازد.

از دنیای خبرهای داغ امروز، به گروه شوک روزنامه ایران می‌رسیم که به خبر تهدید به قتل یک دختر از طرف انتقام جوی مجازی، پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که خواستگار یک دختر با انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی، دست به تهدید قتل زد.

این در حالی است که پس از مراجعه مردی به پلیس فتای استان مازندران و تحقیقات پلیس، عامل انتشار تصاویر خصوصی و تهدید به قتل این دختر، شناسایی و دستگیر شد.

شکست سکوت قاتل انتقام جو، کلاه برداری به بهانه تست بازیگری از دختران، فرار‌های دردسر ساز دو دزد در تعقیب و گریز پلیس، و دستگیر چهار زن و چهار مرد عضو باند تبهکاران بین المللی، از موضوعات دیگری است که روزنامه ایران در گروه شوک امروز خود آن را پیگیری می‌کند.

اما در ادامه روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هنر کمک خواستن، پرداخته و می‌نویسد؛ وقتی به دیگران اجازه می‌دهیم که برایمان کارهایی انجام دهند، باعث احساس رضایت در آن‌ها می‌شویم. این در حالی است که برخی دوست ندارند از دیگران چیزی بخواهند و از هر درخواستی حتی همدردی و کمک عاطفی بیزازند. در واقع به نظر می‌آید مردم دنیا به دو دسته تقسیم می‌شوند، کسانی که به راحتی درخواست‌شان را مطرح می‌کنند و کسانی که هرگز از کسی کمک نمی‌گیرند، به طوری که روانشناسان معتقدند این مسئله به نوع تربیت فرد در محیط زندگی‌اش بستگی دارد.

بازار باید جابجا شود، ایمن کردن بازار تهران امکان پذیر نیست، حال ناخوش گونه‌های دریایی ایران و طرح جامع ایمنی بازار تهران در ابهام، از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به آن پرداخته است.

روزنامه آخر ما، روزنامه همشهری، منتسب به شهرداری تهران است که در صفحه شهری امروز خود به موضوع لزوم سهمیه بندی واقع بینانه سوخت حمل و نقل عمومی، پرداخته، این روزنامه می‌نویسد؛ طرح سهمیه بندی سوخت بر مبنای میزان پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی، دیزلی باری و مسافری در داخل شهرها اقدام واقع بینانه نیست.

این در حالی است که پس از منتفی شدن طرح سهمیه بندی از طریق کارهای سوخت، هدف اصلی از اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش ناوگان دیزلی به عنوان جایگزین طرح سهمیه بندی، جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور است.

تازه‌های امروز روزنامه‌های کشور

*یخ زدن زمین در 15 سال دیگر

از 5 سال دیگر خواب زمستانی خورشید آغاز می‌شود، دانشمندان فضایی روس و ناسا برای عصر یخبندان 2030 هشدار دادند. دانشمندان فضایی ناسا می‌گویند خورشید در سال 2030 میلادی به خواب فرو خواهد رفت و سرما و یخبندان زمین را فرا خواهد گرفت.

*کشف وسایل زینتی 2500 ساله ابزار سیلت در لندن و ادینبورگ

باستان شناسان انگلیسی موفق به کشف ابزار و وسایل زینتی از دوره سیلت شدند.ابزار آلات کشف شده متعلق به فرهنگ سیلتیک است که اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.

*میش مرغ در اسد آباد همدان منقرض شد

میش مرغ از سال 88 تا کنون در اسد آباد همدان دیده نشده است. کارشناسان محیط زیست بر این باورند این پرنده به دلیل کمبود منابع آبی، خشک شدن رودخانه‌ها و کاهش بارندگی، منقرض شده‌ است.

از یخ زدن زمین در 15 سال دیگر تا ناپدید شدن شبه دریاچه‌ای در کرمانشاه

*شهری را پر شیب ترین خیابان‌ها

شهر بالدوین با طول 350 متری و شیب 36 درصدی، رکوردار خیابان‌های شیب دار جهان است.

از یخ زدن زمین در 15 سال دیگر تا ناپدید شدن شبه دریاچه‌ای در کرمانشاه

*ناپدید شدن یک شبه دریاچه در معرکه بلوطستان

چشمه‌های هزار ساله سراب تاق بستان استان کرمانشاه به طور ناگهانی طی 24 ساعت در دل زمین ناپدید شد.

تصاویر ماندگار

*تصویر صفحه اول کتاب طراحی ساختمان‌های بلند در دهه 60 میلادی

صفحه اول کتابی درباره طراحی ساختمان‌های بلند از نوالدین کیانوری در دهه 60 میلادی به زبان آلمانی، کیانوری رهبر حذف توده بود.

از یخ زدن زمین در 15 سال دیگر تا ناپدید شدن شبه دریاچه‌ای در کرمانشاه

*تنفس رنگین کمانی یک وال

فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده، وال غول پیکری را نشان می‌دهد که همزمان با تنفس و فوران آب، رنگین کمان زیبا روی هوا ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار