اولین شرکت دانش بنیان خصوصی دولتی کشور با حضور معاون دانشگاه پیام نور کشور در دانشگاه پیام نور لرستان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفری رئیس دانشگاه پیام نور لرستان در حاشیه این مراسم گفت : شرکت دانش بنیان نور پژوهان افلاک اولین شرکت دانش بنیان خصوصی-دولتی کشور وابسته به وزارت علوم است که توسط دانشگاه پیام نور لرستان و در خرم‎آباد راه‎اندازی می‎شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد از سهام این شرکت متعلق به اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور لرستان و 10 درصد آن نیز متعلق به این دانشگاه است، افزود: این شرکت با هدف جذب ابتکارات، اختراعات و نوآوری‎ها و تبدیل آنها به اشتغال پایدار راه‎اندازی شده که امید می‎رود با استفاده از ظرفیت این شرکت بتوانیم گره‎های اقتصادی استان را باز کنیم.
 
رئیس دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به چشم انداز چهار ساله شرکت نور پژوهان افلاک دانشگاه پیام نور لرستان گفت: ظرف این چهار سال می‎بایست علاوه بر همکاری سه دانشگاه با این شرکت بیش از 150 عضو هیات علمی دانشگاه در گروه‎های مختلف علمی نیز جذب شوند.
جعفری افزود: جذب بیش از 50 نفر از جامعه پزشکان، جذب بیش از 50 نفر از جامعه نخبگان، مخترعین و مبتکرین، جذب بیش از 30 نفر از مدیران سطوح متوسط و عالی دستگاه‎های اجرایی، جذب بیش از 20 شخصیت حقوقی مورد نیاز از بین شرکت‎ها و موسسات واجدالشرایط مورد نیاز و ایجاد شرکت مادر تخصصی هلدینگ مرتبط با اهداف پیش بینی شده را از دیگر برنامه‎های چشم انداز چهارساله شرکت دانش بنیان نورپژوهان افلاک دانشگاه پیام نور لرستان است.

وی تشکیل موسسه ارائه خدمات حقوقی با بیش از 20 حقوقدان در گرایش‎های مختلف حقوق، تشکیل موسسه حسابداری و حسابرسی با مشارکت امضاء جامعه حسابداران رسمی، تشکیل موسسه افکارسنجی، تجاری سازی بیش از 15 اختراع در حوزه‎های مختلف و تجاری سازی بیش از 15 مورد از خدمات دانش بنیان را از برنامه‎های پیش بینی شده در چشم انداز چهار ساله این شرکت عنوان کرد.

علی جمالی نیز به عنوان رئیس شرکت دانش بنیان نور پژوهان دانشگاه پیام نور لرستان منصوب شده است.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.