معاون نوآوری و تجاری سازی فناروی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : تنها راه پویایی اقتصاد دانش بنیان تکیه بر توان بخش خصوصی است و باید از سرمایه های بخش خصوصی و انسانی قدرتمند خود برای حل مشکلات کشور بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد؛محمود شیخ زین الدین در مراسم بهره برداری از پروژه ملی شبیه ساز سقوط آزاد افزود: یکی از برنامه های جدی این معاونت تکیه بر سرمایه انسانی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان و توجه به گردشگری فناورانه به معنای ایجاد امکانات و فرصت هایی در اوقات فراغت با تکیه بر علم و فناوری است.

وی تصریح کرد: افتتاح این پروژه در منطقه تجاری گردشگری سپاد نمود عینی ورود به حوزه گردشگری فناورانه است.

شیخ زین الدین در ادامه اظهار داشت: پروژه ملی شبیه ساز سقوط آزاد از لحاظ فناوری و علمی بسیار پیچیده است و عمدتا این نوع تونل عمودی باد در فعالیتهای فناوری و تحقیقاتی بکار می رود.

وی گفت: 60 درصد از موارد استفاده از تونل عمودی باد در دنیا تفریحی و 40 درصد نظامی و حرفه ای است.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناروی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان سخنان خود از تلاش برای رونق اقتصادی این طرح ها پس از اجرا خبر داد و افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با امضای تفاهم نامه ای با صدا و سیما در صدد است تا شرکتهای دانش بنیانی که بر کار فنی خود تسلط دارند بتوانند از امکانات این رسانه برای معرفی طرحهای خود بهره گیرند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.