دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم برای مشهد به عنوان پاییتخت فرهنگی در جهان اسلام

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: باتوجه به ضرورت گفتمانهای بین المللی ادیان و مذاهب در مشهد 2017 باید زیرساخت های لازم ایجاد شود .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد؛ حجت السلام حمید محمدی در نشست خبری به بررسی این فرصت ها،ایده پردازی ها قرآن کریم در افق 2017 مشهدپرداخت وافزود: تلاش مان را می کنیم که در سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

وی گفت:بارگاه ملکوتی امام رضا (ع ) باعث شده که شاهد فعالیت فعالان قرانی در مشهد از جمله این فعالیت ها در زمینه حفظ ، قرائت و هنرهای قرآنی دیگرباشیم .

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد:نخستین پایتخت فرهنگی جهان اسلام مکه است و 25 شهر دیگر نیز با عنوان پایتخت فرهنگی معرفی شده اند و در تلاشیم که با توجه به ظرفیت های شهر مشهد بتوانبم در معرف هرچه بهتر به جهان اسلام فعالیت کنیم .

حجت الاسلام محمدی همچنین به نقش و اهمیت مشهد اشاره کرد و گفت : نه تنها باید این شهر باید معنوی باشد بلکه معنویت شهری را در آن شاهد باشیم و با تشکیل شورای سیاست گذاری که شامل کمیته های از فعالیت های مسولان محلی و استانی است استفاده نمایم .

وی تصریح کرد : رافت رضوی از جمله شاخص های پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید باشد و حضرت رضا (ع) با سیره تعاملی که داشتند نقش و الگوی ممتازی در این زمینه بودند .

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشوربه گفتمانهای بین المللی بین مذاهب به نقش مشهد در تشیع جهان اسلام اشاره کرد و گفت باید زیر ساخت های لازم را در این باره تبیین کنیم و به فضای عمومی ، آسیب شناسی شهر ها و حقوق رضوی هر چه بیشتر توجه کنیم .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.