دستگاه اطلاعاتی ترکیه به عنوان دوست نزدیک داعش، تمام تلاش خود را برای توسعه این گروه تروریستی و جبهه‌النصره در شمال سوریه خصوصا استان "ادلب" دارد.

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ترکیه در 4 سال گذشته نقش منفی و بازدارنده در راستای صلح و امنیت سوریه ایفا کرده که البته در این نقش آفرینی منفی رازی وجود دارد.  جالب است که ترکیه که خود حامی تروریست‌های تفکیری در سوریه بوده سعی می‌کند با نعل وارونه و فرافکنی آن را به گردن رئیس جمهور سوریه بیاندازد.

**ادعای مضحک "اردوغان" 

 رئیس جمهور ترکیه در یک فرافکنی آشکار دولت سوریه را به حمایت از تروریسم داعش متهم کرده حال آنکه حقیقت اینگونه نیست و دولت ترکیه خود حامی تروریست‌ها در سوریه است.


نعل وارونه


  **ترکیه به خاک سوریه طمع دارد

 سوال اینجاست که آیا حمایت ترکیه از تروریست‌های تکفیری حقیقت دارد و این حمایت با چه سازوکاری صورت می‌گیرد؟ اولین نکته‌ای که مطرح بوده این است که رئیس جمهور ترکیه به خاک سوریه طمع دارد.


نعل وارونه
 

این یک واقعیت است و در این پروسه دستگاه اطلاعاتی ترکیه به عنوان دوست نزدیک داعش، تمام تلاش خود را برای توسعه این گروه تروریستی و جبهه‌النصره در شمال سوریه خصوصا استان "ادلب" دارد.  

نعل وارونه


**"ادلب" و "جسرالشغور" به زودی آزاد خواهد شد

سردار احمد غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سؤال  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت میدانی سوریه و تحولات منطقه "ادلب" اظهار داشت: وضعیت میدانی سوریه ثابت نیست.

وی ادامه داد: صحنه نبرد در سوریه بسیار متغیر بوده و شهرهای طرفین درگیری دست به دست می‌شوند.

فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس یادآور شد: صحنه گردان عمده تحرکات تروریستی در سوریه "جبهه النصره" بوده و این گروه تروریستی با حمایت استکبار و ترکیه به دنبال ایجاد یک حکومت خودمختار است.

بشار اسد تاوان چه چیزی را پس می دهد؟/تجزیه سوریه منجر به تقسیم ترکیه می‌شود


بشار اسد تاوان چه چیزی را پس می دهد؟/تجزیه سوریه منجر به تقسیم ترکیه می‌شود


**از نظر آمریکا تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره کلید سرنگونی "بشاراسد" در سوریه است

دلیل دیگری که مؤید حمایت ترکیه از تروریست‌هاست مشی ایدئولوژیک دولت "اردوغان" در هم‌پیمانی با آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی‌ است که در هر صورت ترکیه برای هم فکری با هم‌پیمانان خود باید از داعش حمایت کند؛ زیرا از نظر آمریکا تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره کلید سرنگونی "بشاراسد" در سوریه است.  

نعل وارونه


نکته دیگری که حائز اهمیت به نظر می‌رسد ترکیه شهر "آقچه قلعه" در استان "شانلی اورفه" در جنوب ترکیه را در اختیار تروریست‌های تفکیری وابسته به داعش، جبهه‌النصره، احرار‌الشام و ... قرار داده تا از این طریق این تروریست‌ها با خیال آسوده‌تر به سوریه حمله کنند و سپس به جای امنی بازگردند. 


نعل وارونه


نعل وارونه


 ** حضور کامیون‌های میت


در داخل سوریه برهان دیگری که نشان می‌دهد ترکیه حامی تروریست‌های تفکیری و خصوصا داعش و جبهه‌النصره است، حضور کامیون‌های "میت" در داخل سوریه بوده که هدف آن کمک لجستیکی و انتقال سلاح و مهمات در استان‌های همجوار با سوریه است. 


نعل وارونه


نعل وارونه

دلیل دیگری که نشان می‌دهد ترکیه از داعش حمایت می‌کند، آرایش نظامی و تجهیزات ترکیه در منطقه "غازیان تپ" برای کمک به تروریست‌های تفکیری است تا تروریستها بدانند پوشش لجستیکی آن‌ها تجهیزات ترکیه است.

نعل وارونه


نعل وارونه

  با این همه دلیل و برهان "بشاراسد" چگونه می‌تواند حامی داعش باشد در حالی که ترکیه با دلایلی که بدان اشاره شد و برخی منفعت‌های اقتصادی از تروریست‌ها 4 سال است که برای سرنگونی دولت و رئیس جمهور سوریه نقشه می‌کشد؛  پس با توجه به مشاهدات منطقه‌ای ترکیه حامی داعش بوده و سخنان اردوغان یک فرافکنی آشکار است.


 گزارش از محمد زرچینی

 انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
این خبیث با روش اسلام گرایی و خدمت به مردم به صحنه آمد و مردم ترکیه نمی دانستند چه کسی را به ریاست جمهوری انتخاب می کنند این شخص تربیت شده صهیونیست و امریکا است و نوکری دشمن در وجودش نهفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
دولت اردوغان عامل تبلیغ و گسترش اسلام امریکاییدر منطقه است.اردوغان برای پیوستن به اتحادیه اروپا وبرای جلب رضایت و حمایت امریکا با داعش وبعضی کشورهای مرتخع منطقه همپیمان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۵ ۲۳ تير ۱۳۹۴
اردوغان با افکار قرون وسطائی خود یکی از آتش افروزان خطرناک منطقه به شمار میرود.
Iran (Islamic Republic of)
nader
۰۳:۳۴ ۲۳ تير ۱۳۹۴
اردوغان باید محاکمه بشه وجواب این همه جنایت وخیانت به کشور همسایه اش یعنی سوریه وعراق پس بده ان روز دیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۳۴ ۲۲ تير ۱۳۹۴
مرتیکه خرفت شده،این کفتار هم مثل دوستان سعودیش معتاد به مواد روانگردانه لذا زیاد روی چرت و پرت هایی که میگه نباید حساب کرد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۴
درسته که حرف مفت میزنه ولی دلیل نمیشه همین طوری بگی چیز مصرف میکنه
آخرین اخبار