رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان پا‌ پس‌کشیدن آمریکایی‌ها در مذاکرات را نادرست خواند و گفت: جامعه جهانی چاره‌ای جز مذاکره با ایران ندارد چرا که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بسیار زیاد است و با نمایش جزء کوچکی از آن در صورت شکست مذاکرات، در دور بعدی مذاکرات غربی‌ها با سر به دنبال ایران خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در مجلس ترحیم والده سیروس ناصری و والده همسر مجید تخت روانچی در پاسخ به سوالی درباره سرانجام مذاکرات هسته‌ای که در وین اتریش در حال پیگیری است، گفت: جامعه جهانی گزینه‌ای غیر از مذاکره با ایران ندارد، چرا که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بسیار زیاد است.

خرازی افزود: متاسفانه هر زمان که بر روی آمریکایی‌‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود، هنگام نتیجه‌گیری آنها یک قدم عقب نشینی می‌کنند. 

وی با تحسین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، پا‌ پس‌کشیدن آمریکایی‌ها در مذاکرات را نادرست خواند و اظهار داشت: جامعه جهانی چاره‌ای جز مذاکره با ایران ندارد، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بسیار زیاد است و با نمایش جزء کوچکی از آن در صورت شکست مذاکرات، در دور بعدی مذاکرات غربی‌ها با سر به دنبال ایران خواهند آمد.

خرازی در پاسخ به سوال پیش‌بینی وی در زمینه نتیجه مذاکرات وین گفت: دیپلمات اهل پیش‌بینی نیست، یک سیاست‌مدار واقع‌گرا است و بر اساس شرایط موجود اظهارنظر می‌کند، اما در کل من به نتیجه مذاکرات مثبت نگاه می‌کنم.

وی ادامه داد:‌ مذاكرات اراده مي‌خواهد، اگر فكر كنند با كنگره مي‌توانند ايران را متقاعد كنند يا دوستان فرانسوي در رودربايستي تل اويو گير كرده‌اند خودشان اشتباه بزرگي را مرتكب شده‌اند.

خرازي گفت: وظيفه ملي و ديني ما حمايت رئيس‌جمهور و وزير خارجه  و هم‌رزمانمان در دستگاه ديپلماسي است. من اطمینان مي‌دهم ظربفی  كه من مي‌شناسم خلاف مصالح ملي و ديني و منويات رهبري عمل نخواهد كرد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: فرانسه و امريكا گرفتار ملاحظات داخلي خودشان هستند اگر نگران سلاح هسته‌ای بودند چرا نسبت به اسرائيل و پاكستان و هند بي‌تفاوت هستند، چرا امروز زرادخانه‌هاي اتمي كنار موشك‌هاي دورپيما تهديد امنيت بين‌المللي هستند. 

خرازي اضافه کرد: ما ترسي از تحريم و تهديد نداريم و آماده هر گزينه‌اي هستيم .

وي تاكيد كرد: ايران امروز مقتدر ترين دوران تاريخي خود طي چند قرن گذشته را تجربه مي‌كند ايران ابرقدرت منطقه است اينها در مهمترين مكتب‌هاي فكري و تخليل انديشه‌هاي استراتژيك جهان مطرح است.

خرازی در پایان با اشاره به  روز قدس گفت: قدس نماد وحدت و سمبل مقاومت امت اسلامي است بشارت خداوند در قران كريم "و اعتصمو بحبل الله جميعا ولا تفرقو" اگر عملي شود دنياي اسلام از همه رنج‌ها و مشقات رها مي‌شود.

انتههای پیام/
برچسب ها: خرازی ، هسته ای ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار