اصفهان؛

افتتاح 6 هزار واحد مسکن مهر فولادشهر همزمان با هفته دولت

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از سایت مسکن مهر فولادشهر و بهارستان، جلسه‌ای با حضور وی، مجید منصوری نماینده مردم شهرستان لنجان، حجت‌اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان محلی در محل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد اصغری مهرآبادی در این جلسه گفت: در صورتی که بخشی از آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر فولادشهر تکمیل گردد، 6 هزار واحد در هفته گرامیداشت دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مشکلات عمده مسکن مهر در سطح کشور را مربوط به آماده‌سازی، محوطه‌سازی، خدمات زیربنائی و روبنائی و ارزش افزوده واحدها برشمرد و گفت: با پیگیریهای انجام شده بیمه این بخش مرتفع گردیده و مشکل ارزش افزوده واحدها در تمامی استانها بغیر از اصفهان حل شده که امروز در جلسه شورای مسکن این موضوع بررسی می‌شود.

احمداصغری مهرآبادی در خصوص خدمات زیربنائی نیز افزود: جلساتی با مسئولین وزارت نیرو برگزار گردید که امید است هرچه زودتر وضعیت بهبود یابد.

وی مساحت سایت مسکن مهر فولادشهر را 700 هکتار عنوان کرد و گفت: از 31 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده 12 هزار و 652 واحد افتتاح و مابقی در قالب خودمالک، سه جانبه و تعاونی می‌باشند.

مجید منصوری نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مشکل عمده این سایت را مربوط به خدمات زیربنائی و روبنائی از جمله مراکز آموزشی برشمرد و گفت: ساخت مدارس در اولویت قرار گیرد.

وی خواستار تعیین تکلیف ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر در اسرع وقت شد و اظهار داشت: در صورت راه‌اندازی مترو شهر فولادشهر، افراد زیادی می‌توانند در این سایت مستقر شوند.

حجت‌اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: 162 هزار واحد مسکن مهر در 24 شهرستان استان می‌باشد که از این واحدها، 31 هزار واحد یعنی بالغ بر یک پنجم، مربوط به واحدهای مسکونی فولادشهر می‌باشد و به منظور حجم گسترده کار، تلاش مضاعفی برای حل مشکلات می‌طلبد و چنانچه موارد مسکن مهر فولادشهر حل گردد الگوئی برای تمامی شهرستانها خواهد بود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی انجام گرفته،130 هزار نفر در شهر فولادشهر اسکان پیدا خواهند کرد که می‌طلبد بخش عمده‌ای از مشکلات این افراد در قالب خدمات زیربنائی و روبنائی مرتفع گردد. غلامی تصریح کرد: با توجه به عدم اعتبارات مکفی در این بخش، لازم است از طریق فروش زمین و مستغلات اعتبارات مورد نیاز تامین گردد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: افتتاح ، هزار ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.