مدیر گروه رادیولوژی دهان و فک و صورت دانشکده دندانپزشکی کرمان گفت : امروزه اخلاق پزشکی در سمینارها و کارگاهها مورد توجه قرار میگیرد ولی به صورت واحد درسی نیست که ضرورت دارد که به عنوان واحد درسی گنجانده شود .

دکتر جهانگیر حقانی مدیر گروه رادیولوژی دهان و فک و صورت دانشکده دندانپزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اخلاق دندانپزشکی جزو اخلاق پزشکی است که از گذشته تا حال و آینده وجود داشته است گفت: اخلاق از ابعاد نظر و عملی همیشه در مجامع و مذاهب مختلف با همه تعریف هایش مورد قبول است .

وی با اشاره به اینکه با گذری به تاریخ بشر خواهیم دید که از بدو خلقت انسان بحث اخلاق مطرح بود افزود: در عرصه پزشکی نیز ابن سینا و رازی بر مدار اخلاق مداری حرکت کرده و به عنوان پزشکان با اخلاق مطرح هستند .

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد : امروزه اخلاق پزشکی در سمینارها و کارگاهها مورد توجه قرار میگیرد ولی به صورت واحد درسی نیست که ضرورت دارد که به عنوان واحد درس گنجانده شود .

وی با بیان اینکه در جامعه ای که اخلاق نسبت به گذشته کم رنگ تر شده نیاز به فعالیت بیشتر در عرصه ارائه واحدهای درسی اخلاق پزشکی احساس می شود تصریح کرد : خوشبختانه برخی از گروههای پزشکی پیگیر این موضوع هستند .

دکتر حقانی با تاکید به اینکه نبود اخلاق پزشکی یا دندانپزشکی اولین ضربه را به خود پزشک وارد می سازد، اظهار کرد: درگیری با مردم و مسائل قضایی اولین آسیبی است که در صورت نبود اخلاق پزشکی ایجاد می شود .

وی در پایان با بیان اینکه اخلاق دندانپزشکی اشاره به معیارهای رفتاری یک دندانپزشک دارد که سبب تقویت این مسئولیت می شود و به ما می آموزد در شرایط مختلف به عنوان یک دندانپزشک چه باید انجام دهیم و چه نباید انجام دهیم خاطرنشان کرد : تشخیص و درمان اشتباه از دیگر آسیب هایی است که نبود اخلاق به وجود می آورد .



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار