معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی در خصوص رفتار استاد و دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: شکایتی در خصوص رفتار استاد و دانشجو به سازمان نظام پزشکی وجود ندارد.

محمد حسین بدخش معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص رفتار استاد و دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: تا کنون شکایتی در خصوص رفتار استاد و دانشجو در دانشگا‌ههای علوم پزشکی به سازمان نظام پزشکی نشده است و رفتار میان این دو گروه در حوزه پزشکی رفتاری فراگیر است و آموزش‌های علمی، اخلاقی و رفتاری به طور همزمان به دانشجو داده می‌شود.

وی افزود: اصل در رفتار میان استاد و دانشجو این است که اخلاق پزشکی در بین آن دو رعایت شود و باید تکریم بیمار و ارباب رجوع به دانشجو آموزش داده شود و با رفتارهای اخلاقی انسانی و اسلامی همراه شود.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی در خصوص رفتارهای نادرست پرسنلی در بیمارستانها بیان کرد: رفتارهای پرسنلی با رفتارهای آموزشی متفاوت است و ممکن است رفتارهای برخی افراد در بیمارستانها بسیار درست و مناسب نباشد.

بدخشی تصریح کرد: سعی نظام سلامت در زمینه تکریم ارباب رجوع، رعایت این حق آنها است و سعی می‌شود پرسنل بیماستان‌ها رفتار خوبی با بیمار داشته باشند اما در این میان افرادی نیز وجود دارند که این مسئله را چندان رعایت نمی‌کنند.

مسئله اخلاق پزشکی رفتار استاد و دانشجو از مسائل مهمی است که اگر به درستی به دانشجویان رشته‌های پزشکی آموزش داده نشود در آینده با پزشکانی رو برو خواهیم بود که رفتار درستی با بیمار نخواهند داشت و با شکاف عمیق‌تری میان بیمار و پزشک روبرو خواهیم بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار