افراد زیادی در طول تاریخ هنر بوده‌اند که با وجود تمام مشکلات مالی در این راه قدم گذاشته و موفق بوده‌اند.

جمشید حقیقت انصاری، نقاش در خصوص اقتصاد هنر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: همه‌ی ما درگیر امرار معاش هستیم و هنرمند هم از این قاعده مستثنی نیست باید بپذیریم که در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی هنرمند ناگریز است برای امرار معاش آثارش را بفروشد و یا در کنار خلق آثار هنری به کار دیگری رو آورد.

این هنرمند افزود: وضعیت اقتصادی هنر در کشور ما نسبت به کشورهای جهان سوم بهتر است اما هنوز با کشورهای اروپایی فاصله‌ی زیادی داریم.

وی عنوان کرد: با وجود کاستی‌ها در این عرصه کسی که خاستگاه اصلی‌اش هنر باشد بُعد اقتصادی را نادیده گرفته و جذب این وادی می‌شود چه بسا در طول تاریخ هنر افراد زیادی بوده‌اند که با وجود تمام مشکلات در این راه قدم گذاشته و موفق بوده‌اند.

این هنرمند تصریح کرد: اگر هنرمند دغدغه‌ی مالی نداشته باشد تمام تمرکزش را روی خلق آثار جدید گذاشته و زندگی‌اش را وقف هنر می‌کند که در این صورت کمیت و کیفیت آثار هنری بالاتر خواهد رفت.

حقیقت انصاری در مقایسه‌ی وضعیت فعلی با گذشته افزود: به طور کلی شرایط کنونی برای فروش آثار هنری بهبود یافته است اما هنوز بازارهای کافی برای این کار وجود ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار