بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که همزمان با گرم شدن هوا در فصل تابستان، میزان بروز بیماری‌های روده‌ای حدود 15 درصد افزایش یافته و علاوه بر آن موارد بروز مسمومیت‌ها نیز بیشتر شده است.

منصور افضلی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران افزود: با فرا رسیدن فصل تابستان به دلایل مختلف شیوع برخی از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش افزایش می یابد و در برخی از موارد این بیماری‌ها، بسیار مشکل ساز و خطرناک می‌شوند. 

وی با اشاره به بررسی هایی که در خصوص بیماری‌های شایع در تابستان صورت گرفته است، تاکید کرد: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که همزمان با گرم شدن هوا در فصل تابستان، میزان بروز بیماری‌های روده‌ای حدود 15 درصد افزایش یافته و علاوه بر آن، موارد بروز مسمومیت ها نیز بیشتر شده است. 

افضلی گفت: بیماری وبا از مهمترین و خطرناکترین بیماری‌های روده‌ای است که به طور عمده به دلیل مصرف آب غیر بهداشتی به ویژه در هنگام مسافرت‌ها و رفتن به دامان طبیعت و رودخانه‌ها بروز می‌کند. 

وی یادآور شد: در صورتیکه نکات ایمنی و بهداشتی به خصوص در زمینه مصرف مواد غذایی و آب رعایت نشود، پیش بینی می‌شود که موارد ابتلا به عفونت‌ها و بیماری های روده‌ای در روزهای فصل تابستان افزایش چشمگیرتری یابد. 

افضلی با اشاره به اینکه پیشگیری از بروز بیماری‌های روده‌ای کار چندان دشواری نیست، خاطر نشان کرد: در صورتیکه در زمینه مصرف مواد غذایی اساسی و حتی ابتدایی رعایت شود و به عنوان مثال از مصرف غذاهای مانده، غذاهای کنسروی تاریخ گذشته پرهیز شود و همچنین در نگهداری غذاها دقت کافی شود، در آن صورت خطر ابتلا به بیماری های روده‌ای‌ به ویژه  در فصل تابستان تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار