پایگاه صهیونیستی «دبكا فایل» نوشت تاکتیک جدید داعش، تنها عمل کردن تروریست‌ها است که «تاکتیک گرگ تنها» خوانده میشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از پایگاه اینترنتی «وطن الیوم»، پایگاه صهیونیستی «دبكا فایل» اعلام کرد داعش به تاکتیک جدیدی روی آورده است که پیگیری آن برای دستگاههای اطلاعاتی مشکل است و آن تاکتیک «گرگ تنها» است. براساس این تاکتیک، هر شخصی به تنهایی اقدام به اجرای عملیات مورد نظر می کند، بدون اینکه اثری از ارتباط او با دیگران باقی بماند که در نتیجه پی بردن به جزئیات عملیات، برای دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی، بسیار دشوار خواهد بود. 
«دبكا فایل» افزود بر اساس این تاکتیک، عناصر داعش بدون طرح و برنامه وارد عملیات نمی شوند بلکه همه چیز را در آغاز، بررسی وسپس اقدام به عملیات می کنند. طبق تاکتیک گرگ تنها، یک یا دو یا حداکثر سه نفر، به طور محتاطانه و در دراز مدت، هدفی را زیر نظر می گیرند و برای آن، براساس شمار افرادی که قرار است ترور شوند، برنامه ریزی می کنند. در چنین تاکتیکی، ایجاد رعب و وحشت حرف نخست را می زند که بریدن سر قربانیان، یکی از راههای رسیدن به چنین هدفی است. 
بنابر اعلام پایگاه «دبكا فایل»، دوره بن لادن سرکرده القاعده به سر رسیده است که طبق تاکیتک او، عده ای هواپیمایی را بربایند و عملیات بزرگ انجام دهند. امروزه سران داعش به تاکتیک عملیات محدود و مشخص همانند عملیات انتحاری در مسجد امام صادق (ع) در کویت یا عملیات تروریستی در شهر سوسه تونس روی آورده اند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار