"تهرانگردی در شب های ماه رمضان" فرصت مناسبی برای درک هویت تهران قدیم در فضای روحبخش این ماه مبارک است

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین گشت شبانه تهران در ماه مبارک رمضان با عنوان گردش زیر نور ماه شنبه هفته آینده (هفتم تیرماه) در بافت تاریخی منطقه 12 برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: امسال نیز همچون سال گذشته با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه 12 گشت تهرانگردی شبانه در بافت تاریخی تهران برای عموم همشهریان برگزار می شود.

خسروآبادی گفت : احیای بافت تاریخی منطقه 12 به عنوان رگ های فرهنگی و هویتی تهران قدیم نیازمند هم افزایی مجموعه مدیریت شهری، و سازمانهای مرتبط است.

وی ادامه داد: اجرای طرح انضباط  شهری در منطقه 12 که در روزهای اخیر از سوی شهردار تهران اعلام شده است می تواند کمک شایانی به توسعه گردشگری و احیای بناهای فرهنگی و تاریخی در این منطقه باشد.

وی افزود : ارتقاء امنیت، نظافت شهری و زیبایی بصری در بافت تاریخی تهران  از مهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه گردشگری منطقه 12 است.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران در خصوص مشکلات گردشگری منطقه 12 گفت : محدودیت های ترافیکی برای توقف وسایل نقلیه توریستی  در محدوده بافت تاریخی از دیگر مشکلات توسعه گردشگری منطقه 12 بوده که باید در این خصوص مدیریت مناسب انجام شود.

وی تصریح کرد : تفاهم نامه ای با معاونت اجتماعی پلیس تهران بزرگ در حال تهیه و تنظیم است که در صورت اجرایی شدن بخش بزرگی از مشکلات ترافیکی وسایل نقلیه توریسی در تهران مرتفع خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار