مدیرکل راه آهن گرگان از ورود 45 واگن حامل کود شیمیایی به ایران از مرز اینچه برون خبر داد و گفت: همه امور گمرکی و تخلیه این محموله در کوتاه‌ترین زمان انجام شد.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا قربانی گفت: هفتم خرداد ماه 15 واگن حامل کود شیمیایی، پس از آن در 3 مرحله و هر مرحله 10 واگن محموله کود شیمیایی از مرز اینچه برون وارد کشور شد که این واگن‌ها متعلق به شرکت راه ترابر طوس بود.

وی افزود: پس از ورود این واگن‌ها فرآیند کار گمرکی آنها در کوتاه‌ترین زمان انجام و تعداد 15 واگن در گرمسار و 30 واگن آن در گرگان تخلیه شد.

مدیرکل راه آهن گرگان تصریح کرد: 26 خرداد ماه این واگن‌ها تحویل راه آهن ترکمنستان شد و در حال حاضر 25 واگن محموله کود شیمیایی در آستانه قزاقستان بارگیری شده و به سمت ایران در حرکت است. 

وی افزود: در نشستی با شرکت های سیمانی مقرر شد این واگن‌ها پس از تخلیه در مسیر بازگشت نسبت به حمل کالای سیمان صادراتی اقدام کنند که با این اتفاق علاوه بر تسریع در فرآیند حمل و نقل شاهد رشد کالاهای صادراتی غیر نفتی خواهیم بود.

قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالاها در حال حاضر رغبت زیادی در میان صاحبان کالا و بار و تجار برای استفاده از ریل به منظور جابجایی بار ایجاد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار