آیت الله مصباح یزدی گفت: خداوند بزرگ از بندگانش انتظار پاداش ندارد و به خاطر نعمت های داده شده بر کسی منت نمی گذارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ آیت‌الله مصباح‌یزدی امروز در جلسه درس اخلاق ویژه ماه رمضان، گفت: خداوند بزرگ از بندگان خود انتظار اجر و پاداش ندارد و به خاطر نعمت‌های داده شده بر کسی منت نمی‌گذارد، و خداوند به اصلا در هیچ حالی به چیزی نیاز ندارد.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم صفات بد خود را از بین ببریم و باید خود فرد بتواند از این صفات بد رها شود البته انسان طبعاً برتری طلب و موقعی که چیزی را به دیگران می‌دهد متوقع می شود و توقع خدمت متقابل یا تواضع را دارد و این یک نوع منت گذاشتن است.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: بیان نعمت‌های خداوند یکی از شیوه‌های قرآن است تا به این وسیله انسان‌ها بفهمند و پروردگار این نعمت‌ها را در قرآن به ما یادآوری می‌کند تا به این وسیله شکرگذار او باشیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: شکر گذار بودن از نعمات خدای متعال تنها راه رسیدن به کمال است و خداوند یزرگ می‌خواهد بنده اش شکرگذار باشد تا او به کمال برسد که این لطفی دیگر از خداوند است.

وی در پایان سخنان خود مطرح کرد: باید در ما این شناخت حاصل شود که چه کسی این همه نعمت‌ را به ما داده است آن موقع متوجه می شویم که بالاتر از خداوند هیچ کسی نیست که شکرش را به جای آوریم. شکر گذاری را پروردگار به همه موجودات آموخته است.
 
انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.