با تغییر مدیریت توجه بیشتری به نمایش رادیویی شده، شاید نمایش‌ها تکرار شده باشد ولی رادیو هیچ وقت در حوزه نمایش سقوط نکرده و رشد خوبی داشته است.

صدرالدین شجره گوینده و بازیگر تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: کارم را از مسابقات فن‎بیان در دبیرستان آغاز کردم و در مسابقات نفر اول فن‎بیان ایران را به دست آوردم.

وی افزود: با تئاتر ادامه دادم، ابتدا تئاتر دبیرستانی و به صورت نیمه حرفه‌ای و سپس حرفه‌ای و این همزمان بود با ورود من به رادیو و پس از آن کار در تلویزیون و سینما را تجربه کردم.

شجره در خصوص تفاوت رادیو و تئاتر گفت: تئاتر و رادیو متفاوت است اما در اصل قضیه مشترک هستند. هر یک با مدیوم خاص خود شامل یک سری ویژگی‌ها و کارکردهای خاص است که در نحوه بروز اثر هنری تأثیر می‌گذارد.

بازیگر «زمین‌ انسان‌ها» ادامه داد: صدا در رادیو عامل است، ولی عامل اول محسوب نمی‌شود، ‌گوینده یا بازیگر رادیو از بیان خود هم باید برخوردار باشد و در تئاتر علاوه بر اهمیت صدا، بازیگر باید فصات و بلاغت  و  رسایی لازم را داشته باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیان و صدا در تصویر نادیده گرفته می‌شود. ضعف سیستم هنری ما است که بدون گذراندن فن بیان افراد وارد عرصه بازیگری می‌شود.

شجره ادامه داد: وضعیت رادیو بهتر شده و خواهد شد، با تغییرات مدیریت توجه بیشتری به نمایش رادیوی شده است، شاید نمایش‌های رادیویی تکرار شده باشد ولی رادیو هیچ وقت در نمایش سقوط نکرد و رشد خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: ارتباط مردم با رادیو راحت‌تر است و در هر شرایطی شنونده رادیو هستند زمانی که تلویزیون تله تئاترها را پخش نمی‌کند ولی رادیو همچنان به کارش در حوزه نمایش به کارش ادامه می‌دهد.

شجره در خصوص دغدغه خود اظهار داشت: نویسندگی دغدغه اصلی من است و در همه زمینه‌ نویسندگی انجام دادم و برایم اهمیت بیشتری دارد، بیشترین زمانم در جهت نوشتن صرف می‌شود.

وی افزود: در دو ماه گذشته 6 فیلمنامه به دستم رسیده که بیشترین آن‌ها تکراری و علاقه‌ای به حضور در این فیلم‌ها را ندارم، تئاتر و رادیو در اولویت قرار دارند.

شجره ادامه داد: رادیو برای من مانند یک دانشکده بزرگی بوده است که اساس هنر را با آدم‌های آگاه در رادیو آموختم.

این دوبلور در خصوص نقش خود در سریال "معمای شاه" گفت: محمدرضا ورزی از دانش خوبی در حوزه ادبیات و تاریخ برخوردار است و به همین جهت به کارش اطمینان دارد، به خاطر موقعیت خاص این فیلم‌نامه نقش تیمسار قره‌باغی را پذیرفتم.

وی بیان کرد: بیشترین فعالیتم در رادیو بوده است و به همین دلیل بیشترین شناخت مردم از من به واسطه رادیو است و در عرصه تصویر هم چند سال پیش به عنوان زمین انسان‌ها بازی کردم که مردم بیشتر شناخت دارند.

شجره در پایان گفت: نمایش «تهران کوچه خیاران» را با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه بازیگری برای ماه مبارک رمضان رادیو کارگردانی می‌کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار