شوراي توسعه فرهنگ قرآني برگزار می کند؛

نخستين همايش معرفي دستگاه ‏ها و استان ‏هاي برتر قرآني

نخستين همايش معرفي دستگاه‏ها و استان‏هاي برتر قرآني با توجه به نتايج طرح پايش دستگاه هاي قرآني كشور طي سال گذشته، 31 خرداد توسط شوراي توسعه فرهنگ قرآني برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، طرح بررسي و پایش توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در سال 1393 در راستاي تحقق بند 9 وظايف اين شورا و با هدف همیاری به نهادها و دستگاه های قرآنی در جهت شناخت و استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه موجود در دستگاه ها و ایجاد بستري براي هم افزایی فعالیت های قرآنی در بین دستگاه ها و نهادهای قرآنی کشور صورت گرفت.

بنا براین گزارش، مهمترين هدف هيأت پايش، بررسي و آشنايي با فعاليت هاي قرآني و ظرفيت هاي بالفعل و بالقوه دستگاه هاي قرآني كشور جهت بازطراحي ساختار فعاليتهاي قرآني كشور به منظور هم افزايي فعاليتها و جلوگيري از موازي كاري غيرموثر در اين حوزه بوده است.

شاخص های ارزیابی در طرح پایش سال 1393 در قالب 43 پرسش در حوزه هاي 1. تحقق اسناد بالادستی قرآنی، منویات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف قرآنی 2. در حوزه ساختاری 3.  توانمندی نیروی انسانی 4. انطباق دستاوردها با اهداف و ماموریت های ابلاغی 5. در حوزه فعالیت های کارشناسی و پژوهشی قرآن 6. تعاملات با سایر دستگاه ها و نهادهای قرآنی دولتی و مردمی، بوده است.

بر اساس بررسي هاي به عمل آمده و پايش از ابعاد فعاليتهاي قرآني دستگاه ها و نهادها در سال 1393 ضمن تأكيد بر لزوم ارتقاي كيفي اين فعاليتها و برنامه ريزي، بازيابي و انطباق آن در منظومه نظام توسعه فرهنگ قرآني، بر اساس وضعيت موجود دستگاه ها و شوراهاي هماهنگي و گسترش فعاليتهاي قرآني استانها، از جهات مطرح شده قابل تقدير شناسايي شده اند.

يادآور مي شود، نخستين همايش معرفي دستگاه‏ها و استان‏هاي برتر قرآني 31 خردادماه 1394 مقارن با چهارم رمضان المبارك از ساعت 17:30 تا 20:30 در تالار همايش پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار