رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به بدهی 5 میلیارد دلاری مجموعه وزارت نفت به پیمانکاران و سازندگان نفتی، گفت: در مجموع تا پایان سال گذشته حجم بدهی نفتی وزارت نفت به پیمانکاران و سازندگان از مرز 30 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

رضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص میزان بدهی شرکت‌های تابع یا مستقل وزارت نفت به این انجمن گفت: میزان بدهی این شرکت‌ها از چند هزار میلیارد تومان عبور کرده که بخشی از این بدهی‌ها مربوط به تعدیل قراردادها است. 
 
وی تصریح کرد: از سال 89، بر اثر تغییرات شاخص اقتصادی از جمله نرخ ارز که با افزایش سه برابری مواجه شد بسیاری از سازندگان مواد اولیه را با قیمت بیشتر وارد می‌کردند و این امر باعث شده که وزارت نفت تعدیل قیمتی را در قراردادها لحاظ کند. 
 
پدیدار تأکید کرد: شاید نیمی از مطالبات اعضا به تعدیلات قراردادها برگردد که امیدواریم وزارت نفت با تعاملی که با انجمن سازندگان دارد این معوقات را پرداخت نماید. 
 
وی با اشاره به بدهی 5 تا 5.5 میلیارد دلاری مجموعه وزارت نفت به پیمانکاران و سازندگان نفتی، گفت: در مجموع تا پایان سال گذشته حجم بدهی نفتی وزارت نفت به پیمانکاران و سازندگان از مرز 30 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. 
 
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی به طور متوسط سالانه حدود 15 میلیارد دلار امکان طراحی و ساخت انواع کالا و تجهیزات صنایع نفت و گاز توسط سازندگان ایرانی وجود دارد، اظهار داشت: حدود 30 درصد از این توان ساخت داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملا به طور متوسط سالانه رقم خرید کالا از سازندگان داخلی به حدود 5 میلیارد دلار نمی رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار