معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: هفته خیریه و وقف در آموزش عالی در تقویم به عنوان نماد و مناسبت ملی پیشنهاد آن به شورای انقلاب فرهنگی داده شده است.

محمد حسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: پیشنهاد هفته خیریه و وقف در آموزش  عالی به عنوان نماد و مناسبت در تقویم ملی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده است.

وی افزود: راه اندازی امور خیرین در آموز‌ش عالی یکی از آروزهای دیرینه ما در وزارت علوم است این در حالی است که بیش از نیمی از دانشگاه‌ها از خیریه برخوردار هستند.

امید با اشاره به تعداد این بینادها در سال گذشته خاطر نشان کرد: در حالی که دو سال پیش تعداد این بنیادها تنها پنج مجموعه بود در  حال حاضر 50 بنیاد در این دانشگاه‌ها به فعالیت می‌پردازند.

معاون مالی و اداری وزیر علوم تصریح کرد: خوشبختانه وزارت علوم بهره گیری زیادی بر استفاده از این ظرفیت داشته که این بهره گیری تبدیل به یک گفتمان اساسی شده است.

وی بیان کرد: یکی از سر فصل‌های اصلی سیاست‌های کلی مردم تکمیل زیر ساخت‌هاست. که در حال حاضر سیاست‌های کلی نحوه بهره‌گیری از این فرهنگ در دست بررسی است.

امید تاکید کرد: خوشبختانه در تمام عرصه‌های مورد نیاز از کمک خیرین بهره‌مند هستیم. تکمیل زیر ساخت‌های دانشگاهی حمایت از دانشجویان مستعد و پژوهشگر از جمله اقدامات این خیرین در عرصه‌های مختلف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار