پوکی استخوان خطر انحنای پشت را 50 درصد افزایش می‌دهد

ابتلا به پوکی استخوان با کاهش توده و بافت استخوانی، خطر انحنای پشت یا همان قوز پشت را تا 50 درصد افزایش می‌دهد و این موضوع در بین زنان بیشتر مشاهده می‌شود.

مهدی لطفی نیا استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: توده استخوانی هر فرد به طور معمول در سنین 30 تا 35 سالگی به بیشترین حد خود می‌رسد و پس از این سنین توده استخوانی به تدریج کم می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از عوامل موجب کاهش زود هنگام توده استخوانی می‌شود، افزود: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل الگوهای نادرست زندگی به ویژه تغذیه‌های غیر اصولی و نداشتن تحرک بدنی، سن پوکی استخوان نیز کاهش یافته است.

لطفی نیا افزود: پوکی استخوان عوارض مستقیم و غیر مستقیم زیادی به همراه دارد و از جمله این عوارض افزایش خطر عارضه قوز پشت است.

وی گفت: ابتلا به پوکی استخوان با کاهش توده و بافت استخوانی، خطر انحنای پشت یا همان قوز پشت را تا 50 درصد افزایش دهد و این موضوع در بین زنان بیشتر مشاهده می‌شود.

لطفی نیا خاطر نشان کرد: افزایش خطر شکستگی استخوان، کمر دردهای شدید و کوتاه شدن قد،از دیگر عوارض مهم مرتبط با پوکی استخوان است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.