استاندار کردستان گفت: شهرستان بیجار با قدمت چندین هزار ساله، و طبیعت خدا دادی، ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد و ظرفیت تولید انرژی بادی یکی از این نعمت ها در بیجار است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،زاهدای در آیین افتتاح اولین بوستان آب نمای بیجار با تجلیل از خدمات همه کسانی که برای توسعه شهرستان بیجار خدمت کرده اند گفت: توسعه پایدار مستلزم همگامی با طبیعت است و این ظرفیت خدادی در بیجار به میزان کافی وجود دارد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی بیجارافزود: پیش از حضور در آین آیین در یک نشست سه ساعته مشکلات اساسی شهرستان بیجار مورد بررسی قرار گرفت که راه و آب از مهمترین آنها بود و تمهیدات بسیار خوبی برای رفع این دو مشکل اتخاذ گردید.

استاندار کردستان با اشاره به احداث سد تلوار در شهرستان بیجار و تلاش های صورت گرفته برای برخورداری بیشتر این شهرستان از آب این سدگفت: با توجه به تصمیمات نهایی، اولویت بهره برداری آز آب این سد برای کشاورزی بیجار خواهد بود و در صورت عدم نیاز این منطقه، آب به شهرهای دیگر منتقل خواهد شد.

زاهدی از اختصاص پنج میلیارد ریال برای راه اندازی کارخانه تولید قطعات بتنی شهرداری بیجار خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارخانه ضمن تامین نیازهای شهرداری برای تولید بتن مبلمان شهری، درآمد زایی خوبی نیز برای شهرداری از محل فروش تولید قطعات بتنی مازاد بر نیاز ایجاد خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به وضعیت آب و هوای شهرستان بیجار، به لزوم احداث شهربازی سرپوشیده تاکید نمود وافزود: مدیریت شهرستان در این زمینه وارد کار شود و موضوع را به طور جدی پیگیری نمایند.

زاهدی به وجود طبیعت خدادادی از جمله وزش همیشگی باد پرداخت و گفت: با نصب توربین های بادی می توان در تولید انرژی بادی استفاده مناسب کرد.

وی از واگذاری امتیاز معادن به شرط ایجاد تاسیسات فرآوری خبردادافزود: هیچ امتیاز بهره برداری برای خام فروشی صادر نخواهد شد و درصورت احداث تاسیسات و واحدهای فرآوری که در اشتغال زایی و درآمد زایی منطقه نقش مهمی دارند، مجوز بهره برداری صادر خواهد شد.
انتهای پیام/ع
برچسب ها: توسعه ، مشکلات ، قطعات ، آب ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.