اردبیل؛

فعالیت یک هزار و 144 انجمن کتابخانه‌های عمومی در کشور

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۴ انجمن کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور فعال بوده که ۹ هزار نفر عضو دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛ اسماعیل شفاعی با بیان اینکه کتابداران قشر فرهیخته جامعه به شمار می‌روند، افزود: با مطالعه روزانه پیام‌های کتابداران که به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال می‌شود تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با آشنایی و بررسی مشکلات در زمینه رفع آنها گام‌های اساسی را برداریم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت انجمن کتابخانه‌های عمومی گفت: این انجمن اصلی‌ترین یاریگر برای کتابخانه‌های عمومی بوده که انتظار می‌رود با اتخاذ تصمیم‌گریری‌ها و دستورات جدی در این راستا اثرگذاری خود را به نمایش گذاشته و بتواند در این حوزه کارهای عملیاتی و اساسی را انجام دهد.

3 هزار و200  کتابخانه عمومی در کشور راه‌اندازی شده است

مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور راه‌اندازی شده و فعال است.

رمضانعلی محسنی افزود: در حال حاضر 3 هزار و 200 کتابخانه عمومی در سطح کشور راه‌اندازی شده و فعال است که با اعتبارات محدود توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شود.

وی از ساخت 613 باب کتابخانه عمومی از سال 83 تاکنون خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها به وسیله جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و ظرفیت‌ خیران در نقاط مختلف شهری و روستایی کشور احداث شده و در اختیار مراجعه‌کنندگان در این مناطق قرار گرفته است.

محسنی در ادامه تصریح کرد:‌ باید برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و خیران به سمت کتابخانه‌سازی جشنواره‌های خیران کتابخانه‌ساز در سطح کشور برگزار شود تا زمینه‌های حمایت مسئولان و مشارکت مردم و خیران را به این سمت و سو فراهم آورده و بتوانیم از ظرفیت این افراد نیکوکار و خیر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.